tirsdag den 20. januar 2009

Kiksekage

I søndags var jeg til strik-in hos Gitte. Hvor var det da bare en hyggelig eftermiddag. Tiden forsvinder bare alt for hurtigt, men sådan er det jo ofte når man er i godt selskab :-) Jeg havde taget kiksekage med. Her er opskriften, hvis nogen skulle få lyst: 3 æg ( pasturiserede) 125 gr. kakao 150 gr. flormelis 250 g. palmin ca. 30 kiks ( 1 pakke af de firkantede) Æg, flormelis og kakao piskes sammen. Palminen smeltes ved svag varme. Hældes i kakaomassen i en tynd stråle under piskning. I en bageform foret med bagepapir, lægges nu lagvis, kakao og kiks. Stilles i køleskab et par timer. Kan sagtens laves dagen før.

8 kommentarer:

  1. Det var länge siden, at jeg har set kiksekage, så jeg snupper med gläde opskriften!

    SvarSlet
  2. Uha, kiksekage. Der går flere år imellem at lysten melder sig. Men du har netop fået den til at melde sig ;-)

    SvarSlet
  3. Haps, den opskrift låner jeg lige. Manden min fabler altid om kiksekage, og så er den jo god at have i baghånden næste gang, jeg kommer til at træde ham lidt over tæerne :-)

    SvarSlet
  4. Jeg nupper også opskriften, kender en som med glæde vil kaste sig over spisningen af den... :-)

    SvarSlet
  5. Uhm Kiksekage! Det er altså en lækker delikatesse. Men ok, alting med måde. -især kiksekage ;o)

    SvarSlet
  6. Jeg elsker kiksekage.
    Som barn var det en fast inventar på mit fødselsdagsbord :-)

    SvarSlet
  7. Du skulle prøve at tilsætte revet appelsinskal. Det er mums, eller rettere var. Den går ikke længere.

    SvarSlet
  8. Som skrevet har Søren bestilt den til sin fødselsdag her d. 7. februar ;-) Tak for opskriften - og tusind tak for kage. Resterne har gjort stor lykke her i familien.

    SvarSlet