mandag den 11. juli 2011

Færdigt projekt og nyt sommerhår

Så blev Rusted Root færdig.Og jeg er meget tilfreds med resultatet.

002

Nyt sommerhår er det sørme også blevet til. Frisøren fik frit spil, bare det var kort. Også det resultat er jeg meget tilfreds med.
Desværre lykkedes det aldrig at få det lige så pænt som frisøren gør. Jeg blev klippet i lørdags, og der syntes jeg altså at det sad meget smartere :-) På den anden side så er det jo også derfor de tager en uddannelse!

005

  • Faktaboks
  • Model: Rusted Root af Sarah Moore
  • Garn: Mirasol Yarn Contani, købt i Oslo sidste år. Garnet er Merino/Bomuld
  • Farve: Rosa med et pink skær
  • Str: M
  • Pinde: 4 og 3,5
  • Forbrug: 400 gr.
  • Forbrug ialt iår: 4945 gr.
  • Bemærkninger: Ja, en del. Halsudskæringen er ændret radikalt efter denne beskrivelse. Ind og ud tagninger i siden er lavet efterhånden så de passede mig. Ribben på ærmerne er 6 pinde istedet for 3. Jeg er super tilfreds. Det er første gang jeg prøver at lave en halsudskæring om i en top-down model og det er bestemt ikke sidste!
  • Jeg syntes garnet ændrede farve, meget radikalt da det blev vasket. Før vask var garnet meget douche i farven, nu er der et meget pink skær, som ikke var der før. Jeg kunne egentllig bedre lide det før, men det er der jo ikke noget at gøre ved.Jeg må sige at det overraskede mig meget!

    003

                Jeg ved ikke rigtig om det kan ses på billedet?

26 kommentarer:

  1. Rusted Root er dejlig - også med dine ændringer:-)

    Dit hår sidder nu ganske forrygende, men jeg kender alt for godt den der med, at man bare ikke selv kan få det til at sidde så smart.

    SvarSlet
  2. Hvor er det en yndig model.
    Flot hår du har fået :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bluse bare flot. En rigti sommerbluse.

    SvarSlet
  4. Hvor sidder den godt på dig og farven er super, pyt med om den har ændret sig efter vask, det gør ikke noget, syntes jeg.

    SvarSlet
  5. Super smart hår og flot bluse til dig. En fortsat dejlig sommerferie.

    SvarSlet
  6. Hold da op hvor er den flot, og den klær dig rigtig rigtig godt, farven er super flot til dig og dit smarte sommer hår :-)

    SvarSlet
  7. Min sidste adgang til internet i et stykke tid, skal da bruges på at fortælle dig, at I ser vanvittigt lækre ud sammen - dig og Rusted Root :-)
    Det er svært at se, at din klipning ikke er blevet perfekt, synes du ser fantastisk ud :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er den bluse flot og hvor klæder den dig godt - og sammen med det hår, man kan da ikke forlange mere.

    Jeg har også kigget på opsktiften i Ravelry og den er "favet".

    SvarSlet
  9. Flot, både håret og blusen

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot til dig, både design og farve. Dejligt sommerhår du har fået ;o)

    SvarSlet
  11. Helt enig, i alle de positive kommentarer til bluse og hår :-)
    Jeg synes godt man kan se, at farven har ændret sig. Der har åbenbart været en del overskudsfarve. Det gør det da lidt vanskeligt, når man ikke ved hvordan farven ender ud, men jeg synes nu den ser flot ud :-)

    SvarSlet
  12. Den er super flot! Din udgave af udskæringen er så meget flottere end originalen. Spøjst med farveændringen - skulle næsten have troet at den ville have mistet lidt af farven i garnet - mystisk....

    SvarSlet
  13. Den er da bare kjempefin. Og jeg elsker den halsutrigningen på den!!
    Ellers var det mye flott du har lavet i det siste. Den tunika er også meget flott. Den satt så fint på deg også.
    Trøyen på det nederste heftet du fikk, har jeg sett "live" i dag. En kunde strikker den, og hadde den med i butikke for å vise den til meg. Utrulig flott med alle fargene.

    SvarSlet
  14. Hvor er den blevet flot Tine! Den sidder helt utrolig godt på dig! Halsudskæringen er blevet helt perfekt:-)

    SvarSlet
  15. En smuk trøje og fint nyklippet hår. I klæder hinanden:O)

    SvarSlet
  16. Hvor de dog klæder dig. Både bluse og frisure.
    Det er da noget mystisk at farven er blevet mørkere, man skulle da tro at hvis der var overskudsfarve i garnet, ville den blive lysere i vask... mmmmmmm

    SvarSlet
  17. Jeg kan godt se forskellen og er enig med dig! Rigtig fin bluse og et sødt mønster.
    Håret sidder bare altid bedst efter frisørbesøg - lidt irriterende, men det er nu stadig fint!

    SvarSlet
  18. At farven blev mere pink klæder dig nu rigtig godt. Sommerhåret kæder dig også supergodt.

    SvarSlet
  19. Nøj....både håret og blusen er rigtig flot til dig*smil* Den strik model er super til dig....men meget mærkeligt at garnet bliver mørkere efter vask!! Helt nyt, plejer da at være omvendt....men spændende.

    SvarSlet
  20. Skøn bluse! Men mærkeligt at garnet skiftede farve. Jeg kan nu godt lide den pink - står godt til den nye frisure! (Håber iøvrigt sommervejret ser dine billeder og bliver hængende. Ikke mere regn, vel?)

    SvarSlet
  21. Den klær dig rigtig godt din nye bluse også med det nye hår !

    Godt at Per også vil bruge det som du laver til ham ;-)

    SvarSlet
  22. Dit nye hår og blusen står godt til hinanden. Jeg syntes ikke det gør noget farven har ændret sig, men jeg ved hvad du mener, når man ser en farve forventer man jo ikke lige at der kommer en ny ud af maskinen efter vask.

    SvarSlet
  23. Næh - man skulle have det som kronprinsesse Mary - frisør til håret hver gang man skulle ud - og ikke mindst - en til at vaske tøj og gøre badeværelser rent ;-)

    Blusen er super flot til dig, og jeg synes også at farven klæder dig. Håret og du ser hamrende godt ud.

    SvarSlet
  24. Jeg bukker og takker for alle roserne :-)

    SvarSlet
  25. Sikke da en "rap" frisure - den klær dig super godt. Blusen er da vildt fantastisk til dig i den farve du har valgt.
    Vildt underligt at et garn bliver mørkere af at blive vasket - aldrig nogen sinde hørt om det før.

    SvarSlet
  26. Nydelig bluse, og en lekker arge til deg. Den sitter godt på deg.
    Flott sommerhår, deilig md kort hår i varmen.

    SvarSlet