onsdag den 25. september 2013

Fanø Strikkefestival..eller hvordan jeg blev til et æble!

Som så utroligt mange andre kvinder (og en del mænd) var jeg også på Fanø i denne weekend.

Vi var 3 der tog afsted sammen. Tina, Ina, Dorte og jeg.
Tina havde booket en luksus camping hytte allerede for 2 år siden (efter sidste strikkefestival) og det var en super lækker hytte.

Rundt omkring på øen var der strik i mange afskygninger. Båd i form af workshops, udstillinger, udsmykninger og strik der blev båret af kvinder i alle aldre, former og faconer.

            IMG_2095IMG_2099IMG_2117

                    IMG_2116IMG_2098

IMG_2107

Vi kørte fra Aarhus tidligt fredag morgen, og havde derfor hele dagen på øen. Desværre åbnede de forskellige salgsboder ikke før kl. 14, men så fik vi set udstillingen på rådhuset og Kunstladen før der var pakket af mennesker. Da der blev åbnet, fik vi også kigget, rørt og købt imens der var god plads, det var super godt.

IMG_0514

Jeg syntes jeg var meget beskeden! Bits som jeg længe har haft kig på og besluttet at jeg ville have (og derfor tæller den ikke, blev vi enige om) ;-) 3 små kits til babytøj i lækkert lambswool, 1 kit til til et mobilcover og 2 ngl Isager Merceriseret Bomuld, der skal bruges sammen med resten af det, jeg købte sidste gang jeg var på Fanø :-)
Jeg er selv ret imponeret af mig selv :-)´

Lørdag havde jeg aftalt med strikkesøstrene at vi skulle mødes til frokost i Sønderho. Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag sammen. Tak for det, Lene. Gitte, Birgitte og Mariann.

             IMG_2111IMG_2113

Vi havde ikke meldt os til workshop, foredrag eller fællesmiddag, så i stedet hyggede vi os i vores hytte med grin, snak, strik, mad, slik lumumba, mere snak, grin og strik :-)

Det var også her at vi legede Trinni og Susannah. Vi endte med at være en vase, en pokal en klokke og jeg var et æble. Og hvem vil ikke gerne være et æble? :-) Det havde vi meget sjovt ud af, kan jeg godt fortælle jer.

På vej hjem, svingede bilen lige forbi Ho strik (det er jo næsten lige på vejen).
Der var 20 % rabat på alt og hvis man var i hendes system, fik man yderligere 10 %, så der blev shoppet ind af nogen (jeg nævner ingen navne) og jeg pudser glorien, for jeg købte ingenting!

Jeg fik hilst på mange forskellige mennesker, både kendte og ukendte. Det er en stor del af strikkefestivalen, og det nyder og elsker jeg.
Men jeg tror ikke det kommer til at blive noget, jeg vil gøre hver eneste år.
Måske er vi for godt vant i Aarhus? Vi har næsten alt garn repræsenteret i alle de mange garnbutikker vi har. Og jeg så ikke ret meget på Fanø, jeg ikke kan få i Aarhus.
Det eneste skulle da være, for at møde alle de andre skønne strikkere, men de kommer forhåbentlig til Aarhus til næste år når vi holder Garnstafet igen?
Men lad os nu se hvad det ender med. Man har jo et standpunkt til man tager et nyt ;-)

P.S Det gik heldigvis godt med min arm. Jeg både strikkede og hæklede!

18 kommentarer:

  1. Det lyder spm en rigtig dejlig tur - jeg har det som dig, det skal ikke være hvert år (tror jeg nok :).
    Underligt når man befinder sig på så lille en ø, at man ikke støder ind i hinanden, men jeg mødte ikke en eneste blogger - ØV!
    Dejligt at din arm artede sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super ærgerligt at vi ikke mødtes.
      Næste gang skal vi vist aftale et sted!

      Slet
  2. Kom hjem i går helt ør efter alle indtrykkene. Så også et glimt af dig, Gitte og Lene i forsamlingshuset. Tror vi skal forslå at de f.eks. sætter et "Bloggertelt" op ved skolen. Så ved man at det er der man skal kigge efter dem. God dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har efterfølgende læst at teltet foran skolen var ment som et mødested.
      Vil nu ikke side at det indbød til det.
      Måske der skulle have været et skilt (også der) :-)

      Slet
  3. Lyder som en dejlig tur. Og jeg giver dig ret vi er ret så heldig os der bor i Århus vi har rigtig mange dejlige garn butikker og det er super når man elsker at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er rigtig godt vant i Aarhus :-)

      Slet
  4. Garn kan købes på nettet. Men stemning og strikkeglæde, som på Fanø, kan ikke hentes i cyberspace.
    Jeg nød mødet med strikkeglade, der hilste på og fik en snak. Flere havde set mit Garnnøglesjal på bloggen og kommenterede det "live".
    Hvis der er nogle spændende workshops (igen) næste år, vil jeg gerne til Fanø Strikkefestival 2014!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret.
      Stemningen kan man ikke finde andre steder.
      Derfor kunne det da også sagtens være at jeg ender med at tage afsted igen næste år ;-)

      Slet
  5. Det var super dejlig at opleve stemningen på Fanø :-) og jeg har så meget jeg gerne vil strikke at der ikke er tid nok i døgnet, måske jeg også skulle bede om lønforhøjelse hihi
    Håber du giver et hint når der er garnstafet i Århus det vil jeg gerne til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnstafet til næste år bliver d. 14 - 15 juni.
      Der kommer mere om det på hjemmesiden og på vores FB gruppe (garnstafet aarhus)

      Slet
  6. Jeg er vidne, jeg ved der længe har været planer om Bits (som mig selv) og jeg mener heller ikke at dte tæller med ;-) I øvrigt lyder det som om du havde en skøn tur og jeg er rigtig glad for at du kunne strikke og hækle - ellers er det bare for uretfærdigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din støtte Susanne. Dejligt at der er en, der forstår ;-)
      Per forstod det ikke helt ;-)

      Slet
  7. Købte du ingenting? Det var da skrækkeligt! Jeg endte på 40% rabat og købte alt, alt for meget af det dyre. Der stadig var lidt dyrt, selv om der var tilbud!
    Det var hyggeligt at møde dig i Ho.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så godt du slæbte væk i pose og sæk ;-)
      Hvorfor mon det ikke er set på din blog? ;-)
      Super hyggeligt at møde dig igen!

      Slet
  8. Trinni og Susannah....det lyder sjovt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var utroligt sjovt.
      Måske vi skal prøve næste gang vi holder strikkesøster møde? :-)

      Slet
  9. Lidt forsinket; men hyggeligt lige at rende ind i dig i den gamle skole! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget hyggeligt.
      Håber at alt er gået godt med hånden?

      Slet