mandag den 27. juli 2015

Et fængselsbesøg

I sidste uge, tog Per, Line og jeg til Horsens og besøgte Fængslet.
Vi havde længe talt om at komme afsted, og nu hvor vejret ikke viser sig fra sin bedste side, var det jo oplagt.

Jeg fik ikke taget så mange billeder.
Man var ellers meget velkommen til at gøre det, jeg tror bare jeg var for optaget af at opleve, til at huske det.

IMG_4527IMG_4526IMG_4523

Jeg var meget imponeret over hvor mange ting man kunne se og hvor udførligt alting var beskrevet.

Afdelingen for stærkt negativt styrende indsatte!
Ja, sikke et mundret navn. Det var her Hells Angels og Bandidos sad, da der var bandekrig.

Min onkel var lærer på denne afdeling og underviste i bl.a. dansk for disse fanger.
Jeg fandt faktisk også et billede af ham, på et foto over alle de forskellige ansatte.
Han døde desværre for mange år siden, af en hjerneblødning.
Han var meget afholdt af alle.
Og min farmor fortalte at både HA’erne og Bandidos gik sammen om en buket.
Det var vist aldrig før sket, at de gik sammen om noget.

Efter besøget kørte vi til Vrads Station og fik frokost hos Stationsforstanderinde Anne.
Det var super lækkert og kan klart anbefales.

IMG_4532

Den sidste nye dille, jeg har kastet mig over (som min albue, gerne vil være med til) er Kumihimo.
En cirkel, med riller i, som man kører snor over i forskellige mønstre.
Det er lidt sjovt, og så går tiden da med det ;-)

IMG_4535
Man skal dog huske at holde tungen lige i munden.
I starten gik det fint med blomstermønster, og pludselig havde den gule tråd forskubbet sig.
Så er det bare med at starte forfra. Det er helt håbløst at pille op!

                                IMG_4539IMG_4540

Jeg har købt cirkel og garn hos Yarnfreak

8 kommentarer:

  1. Spændende med besøg i fængslet, - og en frokost på Vrads station er da noget af det skønneste. Dejligt, dejligt sted.
    Kumihimo har jeg aldrig hørt om, - det ser rigtig sjovt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også rigtig sjovt med Kumihimo.
      Altid godt at prøve noget nyt :-)

      Slet
  2. Det var da en sjov cirkel, det har jeg aldrig set før, men man kan lave nogle fine ting, kan jeg se.
    Sjovt at læse din fortælling om fængslet og om din onkel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert en sjov cirkel.
      Man kan lave utroligt mange forskellige mønstre :-)

      Slet
  3. Det ser utroligt spændende ud, både fængslet og stationen!
    Sådan en garncirkel har jeg også fundet i Panduro. Er ikke rigtig kommet i gang endnu, men det bliver nogle rigtig fine snore.

    SvarSlet
    Svar
    1. Begge dele er helt bestemt et besøg værd.
      Det må du skrive på din liste, næste gang du kommer til Jylland (når du kan løsrive dig fra USA) ;-)

      Slet
  4. Æv altså med din albue. Det er så surt ikke at kunne strikke/hækle. Jeg har efterhånden accepteret at jeg ikke kan strikke non stop, og der skal pauser (bøger) til. Og så hjælper armbøjninger, samt diverse andre styrkeøvelser, som jeg tager samtidig med at jeg træner ryg og mave......

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver også at holde pauser, men det er svært når tiden ind i mellem bliver lang :-(
      Jeg må igang med armbøjninger ;-)

      Slet