søndag den 30. august 2015

Hemmeligheder

I går var der strik i Todbjerg.

Et arrangement sat i stand af Annette Danielsen.
Og sikke et fantastisk arrangement.

Udstilling i kirken, bogsalg i Annettes stue, cafe i hendes have, boder i forsamlingshuset, workshops og ikke mindst hemmeligheder i Sognegården

IMG_4650

Hemmelighederne var udstillede modeller fra Susies nye babybog, der kommer om 14 dage, Annettes nye bog der kommer i 2016 og andre nye strikkebøger af forfattere jeg ikke kendte. Meget spændende!

I kirken var alle modellerne fra Annettes 2 nye bøger og Susie Haumanns nye bog udstillet.
Og så var der en slags foredrag.

IMG_4648IMG_4647IMG_4646

Annette snakker, kaldte hun det selv. Det var en fortælling om hvordan en bog får liv.
Det er vist ikke så tit kirken i Todbjerg er så fyldt ;-)

Foran forsamlingshuset var (G)ULD i gang med at farve og sælge garn.
UHA, det var fristende!!

           IMG_4652IMG_4651

             IMG_4654IMG_4653

Jeg fik farvet mit helt eget strømpegarn:

foto (1)

Jeg glæder mig meget, til at få det på pindende.

Der kom også lidt andet med hjem ;-)

IMG_4657

Nye bøger og 3 ngl (G)ULD garn, knapper og et hakkekit til vanter.

Jeg mødte rigtig mange jeg mødte.
Jeg kan faktisk slet ikke huske dem alle sammen. Beklager hvis jeg ikke fik hilst på.
Gitte, Susanne og Anne har også lavet indlæg om dagen, som du kan se i linkene.

Alt i alt en fantastisk dag! Tusind tak til Annette for arrangementet. Vi håber det bliver en tradition.

Jeg har forresten også en anden hemmelighed at fortælle.
I foråret startede jeg op på et teststrik for Annette Danielsen.
Det er en bluse der hedder Vanddragen og er fra Vævestrik med japansk islæt.
Nu hvor bogen er udkommet, kan jeg så endelig vise den frem ;-)

                     IMG_2428IMG_3777
Farven er mest rigtig på det højre billede

  • Faktaboks
  • Mønster: Vanddragen fra Annette Danielsens bog Vævestrik med japansk islæt
  • Garn: Isager merilin og Isager Alpaca 2
  • Farve: Petroleums grøn (den er strikket i de originale farver fra bogen)
  • Str. L
  • Pinde: 4 og 4.5 mm
  • Forbrug: 414 g
  • Forbrug i år i alt: 6.618 g
  • Bemærkninger: Jeg fandt et par fejl i opskriften, men da det jo var en teststrik, er de selvfølgelig rettet i bogen. Stregen hen over maven på det højre billede er ikke en del af designet.  Det er fra tørring ;-)

18 kommentarer:

  1. Dette er spennende, mange nye strikkebøker og ønske seg !

    SvarSlet
    Svar
    1. Man ender med en stor strikkebogsreol engang ;-)

      Slet
  2. For et spennende arrangement!! Også i en kirke. Det ville ikke ha gått i Norge. Der tenker de ikke alternativt i kirken, desverre.
    Jeg skal snart til DK og da skal jeg ta disse bøkene i nermere øyesyn. Noe må jo bli med meg hjem derfra...
    Så morro at du teststrikket for AD. Det var en fin modell. Du er riktig flink, Tine.
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et super hyggeligt arrangement.
      Ærgerligt at kirkerne i Norge ikke kan bruges alternativt.
      Det var så fint med alle bluserne langs kirkegangen.

      Håber du får en fantastisk tur til KBH :-)

      Slet
  3. Så spennende! Og så utrolig kult at dere fikk se det som kommer! :)JEg har stor sans for Annette Danielsen, hun har mye vakre oppskrifter, med gode passformer for barn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Annette laver simpelthen så mange dejlige modeller.
      Det er svært at vælge og have tid nok til at strikke :-)

      Slet
  4. Ja, sikke en fantastisk dag! Flot arrangement! Altid hyggeligt at hilse på dig Tine :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det var en skøn dag og hyggeligt lige at se dig i forbifarten. Der var mange mennesker og det var et supergodt arrangement.
    Hvor er den flot din drage.

    SvarSlet
  6. Det var en rigtig dejlig dag, og godt hun gemmer noget til 2016. Annette skulle jo nødig løbe tør for ideer, selv om jeg slet ikke tror det er muligt.
    Ærgrer mig lidt at vi ikke gik op i kirken for at høre Annette fortælle om bogen. Hundeejer er være rigtig god til det også.

    Flot bluse du har strikket. Med lækre effekter Jeg købte bogen, og er faldet for den somBerit har teststrikket.

    Ses snart

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sidst :-)
      Ja, det var ærgerligt at I ikke nåede kirken.
      Det var (også) hyggeligt :-)

      Slet
  7. Sikke en flot test-bluse. Det lyder som et herligt arrangement.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva.
      Det kan ud også tro det var :-)

      Slet
  8. Ih du milde, Tine - sikken en flot Vanddrage - jeg er slet ikke nået til at kikke modellerne i Vævestrik-bogen endnu, men ser ud til den også kan friste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syntes faktisk Blomsterbogen frister mere ;-)
      Men der er jo altid noget for enhver smag, når Annette går i gang med at designe :-)

      Slet
  9. Nej, hvor spændende! Gad SÅ godt have været der...... Hvor er det bare en flot sweater, men hun er også bare hamrende dygtig, hende fru Danielsen.
    Garnet fra (G)ULD ser så smukt ud......

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnet fra (G)uld ligger og venter på det helt rigtige øjeblik.
      Tænker en kjole!
      Og tænker at man godt kunne komme til at købe mere af deres garn på Fanø ;-)

      Slet