torsdag den 14. juli 2016

Forskellige strikkesammenkomster

Strikkesøstrene mødtes i Randers i søndags.
Næsten fuldtallige, vi manglede desværre Gitte.

                      IMG_6127IMG_6130

Som det jo altid er, når vi mødes, var dagen fyldt med god mad, snak, grin og masser af strik :-)
Tak for en dejlig dag Dorthe.

Biografstrik er også en god måde at mødes og strikke.

IMG_6132

Her er Rita, Berit, Ina, Tina og jeg på vej ind til Strikkebio i mandags.
Filmen var The Dressmaker.
En god film med både grin, lidt tårer, dramatik og fantastiske kjoler.
Den kan anbefales.

the-dressmaker-images-04618

På strikkefronten er hele 2 ting blevet færdige.
En kjole, jeg startede på for længe siden, og en bluse jeg startede på for knap så længe siden.
Så nu er der lidt mere i skabet jeg kan bruge i butikken.  #jegstrikkerdabareligeennygarderobe

                         IMG_6134IMG_6135

  • Faktaboks
  • Model: Vibe af Else Schjellerup
  • Garn: Dunlin (bomuld/hør)
  • Farve: Lys mintgrøn (en ny farve for mig) ;-)
  • Str. L/XL
  • Pind: 2,5 mm
  • Forbrug: Omkring 350 g
  • Bemærkninger: Jeg strikkede ærmet lidt længere. I opskriften står der man skal strikke 4 pinde før raglan, jeg strikkede 20.
    Syntes den er blevet til den korte side, men egentlig hedder den jo tunika og ikke kjole, så det passer nok alligevel meget godt ;-)

                        IMG_0433IMG_0430

  • Faktaboks
  • Model: Sonam fra Rowan Softyak DK
  • Garn: Rowan Softyak DK
  • Farve: Støvet lilla
  • Str: M/L
  • Pind: 4 mm
  • Forbrug: 330 g
  • Bemærkninger: Jeg slog op til L og efter 20 cm tog jeg ind på hver 8 pind til M maskeantal.
    Se mere her Jeg havde lidt problemer med maskeantallet i hulmønstret, så jeg fiflede lidt på skuldrene.
  • Forbrug i år i alt: 3487 g

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt i Garnkisten:

Udsalg på Rowans garner kører stadig.
Hver uge er der kommet nyt til.

I denne uge er det Rowan Fine Tweed der er 50 % på.
Det er gået rigtig stærkt med den, så der er ikke helt så meget tilbage, som jeg startede med.
Men det er jeg kun glad for, så er der plads på hylderne til nyt garn til efteråret.

Rowan Fine Tweed_250x205

Bomuld til klude er meget efterspurgt i øjeblikket.
Så nu har jeg også fået Mayflower bomuld hjem.
Garnet er 100 % bomuld, løber 170 m på 50 g og koster 19 kr pr. nøgle.

IMG_0435

De grønne og blå farver var desværre i restordre, men de kommer senere :-)

Firkantede strikkepinde er utroligt populære.
Jeg har allerede strømpepinde og pindespidser.
Nu har jeg også rundpinde. Foreløbig som str. 3 og 3,5 mm. Begge i 80 cm

IMG_0436

Butikken har åbent hele sommeren, så kom endelig forbi, hvis du mangler garn eller pinde til et nyt projekt.
Hvis den varme sommer dukker op, (på et tidspunkt) er gårdhaven altid åbent, og alle er velkomne til at sætte sig og strikke et par omgange.
Jeg giver gerne en kop kaffe eller lidt koldt at drikke.

IMG_0453

Modellerne på billedet er Sofie til venstre og Marie til højre.

1 kommentar: