mandag den 15. august 2016

Mere ferie ;-)

Forrige søndag, blev feriedagen brugt på Koldinghus.
Vi fik vist set det meste af slottet og den fine Fabergé udstilling.
Den glemte jeg dog at tage billeder af.

IMG_6253IMG_6254IMG_6255

Man kunne¨også se Designskolens afgangsudstilling.
Det var rigtig spændende at se hvordan man bl.a. kan fortolke smykker, tøj og et spejl til badeværelset.

Desværre var vejret ikke rigtig med os, det blæste og regnede, så turen rundt om slottet måtte vi gemme til en anden gang.

Derfra gik turen en ned over grænsen.
Man skal jo nødig gå sukkerkold ;-)

Mandag aften var der igen Strikkebio.
Denne gang var filmen Florence.  En film med bl.a Meryl Streep og Hugh Grant:
Jeg syntes den var ret sjov, men det kunne jeg høre bagefter at der var delte meninger om.
Uanset hvad man syntes om filmen er det et godt initiativ og super hyggeligt at sidde i salen og strikke med alle de andre :-)

IMG_6272

Til min fødselsdag havde jeg ønsket mig et fitness armbånd.
Det var jeg sørme så heldig også at få.
Jeg syntes jeg får rørt mig for lidt, og armbåndet sørger for at jeg får taget mig sammen til at få gået nogle ture, så jeg kommer op på de antal skridt jeg skal.
Ikke alle dage, men væsentlig flere end jeg gjorde før.
Og da vi bor tæt på stranden, så er det ofte der turen går hen.

     IMG_6258IMG_6263

Jeg har armbåndet på næsten hele tiden, så det måler også hvordan jeg sover.
Det er nu lidt sjovt at se hvor forskelligt jeg sover om natten.
Nogle nætter sover jeg som en sten, andre nætter er meget urolige og med meget let søvn.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge det til, men sjovt det er det nu.

Jeg har det også på, når jeg strikker.
Af en eller anden grund tæller det slet ikke om bevægelse!
Men hvis jeg derimod hækler, så tæller det?
Det må være noget med, hvordan håndleddet bevæger sig ;-)
Jeg opdagede det en aften, jeg sad og hæklede. Pludselig sagde armbåndet GOAL, helt uden at jeg havde bevæget mig.

IMG_6265

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En anden måde at bruge en feriedag på, er at tage på forhandler messe i Vejle.

IMG_6284IMG_6285IMG_6286IMG_6288

Det gjorde jeg i går, og der blev bestilt mange spændende nye ting hjem til butikken.
Når det begynder at dukke op, skal jeg nok vise jer det hele.

Allerede nu kan jeg dog fortælle jer at vi bliver forhandlere af Kastaniestriks fine kitI
I den anledning har vi lavet en konkurrence på Facebook og Instagram, hvor man kan skrive, hvilke kit man syntes vi skal tage hjem, og så have muligheden for at vinde dem.
Konkurrencen løber til og med torsdag d, 18. aug, så du kan stadig nå, at være med.

         IMG_0508IMG_0509IMG_0510

Nyt efterårs magasin fra Rowan er netop udgivet.
Det er fyldt med smukke designs. Det kan købes både i butikken og på webshoppen.

mag60

De nye efterårsfarver fra Rowan ankommer også i øjeblikket.
Der er kommet nye farver i Hemp Tweed og Alpaca Merino DK

          IMG_0520IMG_0523

Noget helt nyt er, at Rowan er begyndt at lave garn, der er kun kommer i en begrænset periode.
Garnet produceres kun 1 gang, så det er en rigtig god ide at købe rigeligt garn til sit projekt, da jeg ikke kan garantere at det kan fås igen.
Der vil til hver sæson kommer flere kvaliteter i Selects, som Rowan kalder denne nye linje.
Jeg har valgt at tage Fine Silk hjem.
Det er utroligt blødt og har en rigtig god løbelængde

IMG_0524

Der er 7 smukke farver, og når man køber garn, får man et gratis opskrift hæfte med.
I hæftet er der 6 designs, både hæklede og strikkede.

Til allersidst vil jeg lige vise jer en fin væg, jeg har fået lavet i butikken.
Nu kan jeg endelig vise garnet frem som det fortjener

IMG_6275

De 2 øverste rækker er Garngalleriets BFL-Steps. Lækkert håndfarvet strømpegarn.
Midterste række er også håndfarvet, det kommer fra Østrig og er meget velegnet til f.eks sjaler.
De nederste rækker, samt garnet forneden, er Chispa Merino Sock, smukt håndfarvet garn med glimmer.

2 kommentarer:

  1. Du får sandelig da noget ud af dine feriedage.
    Kastaniestriks fine kits er gode at få i butikken. De er så inspirerende.

    SvarSlet
  2. Det er da et sjovt ur! Herligt, hvis hækling kunne tælle som motion....
    Dejlige feriedage!

    SvarSlet