mandag den 7. november 2016

Strik og godt selskab

Jeg er blevet færdig med 2 forskellige bluser.
Den gik bedre med den ene end den anden ;-)

Den ene er Mellow af Camilla Vad
En rigtig sjov bluse at strikke, med en anderledes måde at strikke striber på.

            IMG_6621IMG_6615

Den er strikket til butikken, men jeg har aftalt med Line, at hun må få den, når den har hængt i butikken et stykke tid ;-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Mellow af Camilla Vad
  • Garn: Mohair by Canard 1- og 2 trådet mohair
  • Pind: 3,5 mm
  • Str: M
  • Farve: Grå og sort
  • Bemærkninger: Jeg strikkede ærmerne 10 mønsterrapporter kortere end opskriften.
    Blusen blev 5 cm længere i vask på både krop og ærmer.
    Line har korte arme, lige som mig ;-) Så jeg kunne sagtens have lavet ærmerne endnu kortere.

Den anden færdige bluse er Hot af Kim Hargreaves
Også en sjov bluse at strikke. Men desværre blev den alt for lille :-(

                                   IMG_6635IMG_6636

  • Faktaboks
  • Mønster: Hot af Kim Hargreaves
  • Garn: Rowan Creative Linen
  • Pind: 3, 3,5 og 7 mm
  • Str: M
  • Farve: Mat flaskegrøn
  • Bemærkninger: Blusen blev alt for lille :-(
    Havde ellers lavet strikkeprøve og var faktisk startet på blusen, da jeg syntes den blev for stor.
    Gik så både en str. og en pind ned, og det burde jeg ikke have gjort.
    Men blusen passer Pernille perfekt, så hun blev glad ;-)

Strikkesøstrene har været på besøg.
Og for første gang i umindelige tider, var vi alle samlet. 
Det var utroligt hyggeligt.

Vi startede med frokost.

               IMG_6623IMG_6624
Helle, Kristina, Berit, Birgitte og Gitte (her mangler Dorthe, men hun kom lidt senere)

    IMG_6625IMG_6626IMG_6628

Stegt kylling med rød pesto og chorizo og 2 salater fra den fantastiske kogebog Salattøsen.

IMG_6630IMG_6629
Og så blev der ellers strikket og hygget.

Der blev selvfølgelig også tid til kage og kaffe. Jeg havde lavet Pecan pie, men glemte at tage billede af den ;-)
Næste møde er allerede aftalt.
Det bliver sen julefrokost i januar, hos Kristina. Jeg glæder mig allerede!
Jeg må allerede nu begynde at finde på sjove gaver til vores pakkeleg :-)

P.S: På mystisk vis, er mine lister med alle mine færdige projekter forsvundet i venstre side at bloggen?
Det er 5 næsten 6 års arbejde der mangler.
Heldigvis har jeg Ravelry til at holde styr på det hele.
Ved ikke rigtig om jeg orker at genskabe dem eller jeg skal slette det der er tilbage.
Hvad tænker I?
Er listerne vigtige?

3 kommentarer:

  1. Tak for sidst:-) Vi har i øvrigt fået blomkålsalat de seneste dage. Det er dejligt med ny inspiration både på strikkefronten og madfronten, når vi er sammen.
    Hvor er det ærgerligt at blusen ikke passer. den ser eller lækker ud. Cardiganen er super lækker.

    SvarSlet
  2. Det er svært at vide om listerne er vigtige. Personligt synes jeg det er sjovt at kunne spole tilbage og se år for år, hvad der blev produceret. Jeg forsøgte også at opdatere på Ravelry, men det er jeg kommet bort fra igen. Underligt med ting, der forsvinder fra bloggen. Hos mig forsvandt hele min læseliste, så jeg måtte til at rekonstruere de blogs, jeg fulgte/følger. Hyggeligt med strikke-komsammen. Og flotte trøjer du har lavet. Ærgerligt når str ikke passer, men så får andre heldigvis glæde af det :o)

    SvarSlet