tirsdag den 21. marts 2017

Babystrik og andet

En god bekendt venter sig til maj.
Det er deres første barn, og kønnet vides ikke.
Så jeg har haft gang i de små pinde og opskrifter.
Når nu vidunderet melder sin ankomst, tænker jeg at strikke lidt mere specifikt ;-)

IMG_6972

Jeg har også fået denne fine bluse strikket færdig. Den har godt nok drillet undervejs.

IMG_1499

  • Faktaboks:
  • Mønster: Sattley af Sarah Hatton Opskriften kan fås gratis ved køb af garn.
  • Garn: Rowan Breezed
  • Str: S
  • Farve: Natur
  • Pind: 4 og 4.5 mm
  • Forbrug: 450 g
  • Bemærkninger: I opskriften skal man lave en kant ved ærmegab på 3 m glat, men det var ikke pænt, så jeg pillede op og strikkede mønster helt ud til kanten.
    Da min strikkefasthed ikke passede i højden, måtte jeg også ændre både halsudskæring og ærmekuppel. Heldigvis er resultatet blevet godt.
    Modellen er til butikken.

Annette Danielsen havde forleden 10 års jubilæum og havde inviteret til reception.
Og da jeg ikke ville komme tomhændet, strikkede jeg et par pulsvarmere til Annette.

IMG_6949

  • Faktaboks
  • Mønster: Te Ara Fingerless Mitts
  • Garn: Lotus Mya (mink, merino, silke) Købt på Fanø, for flere år siden
  • Str. S/M
  • Pind: 3,25 mm
  • Farve: Koks grå
  • Forbrug: 20 g
  • Forbrug i år i alt: 1230 g

IMG_6951

Det var i øvrigt super hyggeligt at være til reception.
Annette havde alle hendes bøger og modeller vist frem.
21 bøger på 10 år! Ret imponerende!

Forude venter en indkøbsmesse i Køln.
Jeg var også afsted sidste år, men føler mig lidt mere klædt på i år.
Sidste år havde jeg kun haft butikken nogle måneder, så jeg var lidt på bar bund.
Men i år ved jeg heldigvis lidt mere om hvad kunderne efterspørger og hvad der vil passe ind i butikken.
Så skal jeg bare finde plads til evt, nye indkøb!

I påsken skal jeg have ferie!
Den første ferie siden jeg overtog butikken, og jeg glæder mig.
Turen går til New York med hele familien. Det bliver så dejligt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er vist ved at være længe siden jeg har opdateret med nyheder i butikken.
Så jeg vil bare vise nogle billeder, og billederne vil så have et link til varen i butikken :-)
Man er altid velkommen til at skrive eller ringe til butikken, hvis man har spørgsmål.
Du kan altid finde butikkens nyheder her. Du kan også tilmelde dig nyhedsbrev på hjemmesiden.

IMG_1441

 

               IMG_1452IMG_1456

Katrine Wohllebes bøger findes her og her

          IMG_1470IMG_1488

Annettes nye bøger findes her og her

IMG_1467

Bog   garn

    IMG_6958IMG_6959IMG_6960

De sidste billeder viser den sending jeg fik fra Sysleriget i fredags:
Hun farver garn for mig, og jeg ved aldrig helt hvilke farver der dukker op, så det er altid spændende :-)
Jeg har lige sendt et nøgle af hver farve til fotograf, så du snart kan finde de nye farver i webshoppen.

Du kan se her og her, det garn jeg allerede har fået fotograferet.

2 kommentarer:

  1. Det er godt nok nogle søde babyting!
    Og så - HVAD! Har Annette Danielsen nye bøger? Igen? Afsted til en butik!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk engang at det er gået din næse forbi ;-)

      Slet