søndag den 21. juni 2009

En lilla Green Gable.

Det blev det første projekt fra mit USA garn.

Her har vi haft en stille og rolig weekend.

Per har været på golfweekend i Himmerland Golf og Country Club siden fredag morgen. Emil var til spilleaften hos en kammerat fredag nat, Line har arbejdet både fredag og lørdag. Og jeg har nydt stilheden og hygget mig :-)

  • Faktaboks:
  • Mønster: Green Gable købt hos Zephyrstyle
  • Garn: 4 1/2 nøgle Reynolds Saucy, Mercericeret bomuld, lys lilla. Købt hos Webs.
  • Pinde: 4
  • Str.: En mellemting imellem M og L
  • Bemærkninger: Slog op til L, men fandt ud af at der var for mange udtagninger, så jeg pillede nogen af dem op. Strikkede retriller i halskanten og gentog dem både forneden på ærmer og krop.
  • Jeg tror jeg skal have syet lidt ind i siden. Indtagningerne sidder ikke rigtig godt, og gider ikke pille op :-)

12 kommentarer:

  1. Du er da gået til den, jeg synes lige, du er kommet hjem :-) Den er blevet rigtig flot og lyder som en skøn weekend ;-)

    SvarSlet
  2. Rigtig sød sommerbluse! Ses vi på torsdag?

    SvarSlet
  3. Den er blevet super sød, din green gable.

    Ihhh hvor det lyder som en dejligt weekend.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot, og hvor er du bare hurtig :-)

    SvarSlet
  5. Den er blevet god:-)
    Jeg kredser lidt om den opskrift, men nu må vi se, hvad det bliver til!

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare fin -og sikke en fin sommerfarve!

    SvarSlet
  7. Green Gable er en rigtig dejlig bluse. Jeg strikkede en for et par år siden og hver gang jeg har den på, tænker jeg på at strikke en mere, men det er nu aldrig blevet til noget.
    Sådan en weekend helt for sig selv er nu ik´ så ringe endda ;-)

    SvarSlet
  8. Super sød sommer bluse i en dejlig farve du har turbo strikket ;)
    Det er ikke værst med til sig selv.
    Yt.

    SvarSlet
  9. Tak skal i have alle sammen.
    Jeg kan kun sige at det er et nemt strikketøj, hvor man bare kan lade tankerne flyve imens :-)
    Måske derfor er det gået så stærkt?

    Irene: Vi ses helt sikkert på torsdag:

    SvarSlet
  10. tak for sidst, det er godt nok hurtigt du er blevet færdig. den er blevet rigtig flot.

    SvarSlet
  11. Det er bare en god model, og skøn farve du har valgt til den. Og den er nem at strikke, alletiders med topdown, så kan man strikke til der ikke er mere garn eller den er lang nok.

    SvarSlet
  12. Hvilken fart - den er blevet virkelig flot.

    SvarSlet