fredag den 30. marts 2012

Fart striber!

Ovenpå Cecilia og de små pinde havde jeg brug for et hurtigt projekt. Og det må man sige at dette her har været. Omkring en uges tid har det taget at strikke denne her :-)

                 002007

Hvis i undrer jer over mit misfornøjede udtryk, er det fordi jeg havde solen lige i øjnene og det blæste ret meget :-)

  • Faktaboks:
  • Mønster: Tomato (Gratis opskrift på Ravelry)
  • Garn: Aya fra Noro og Cottonwool fra Gepard, begge dele købt i Fandango
  • Str: M
  • Farver: Råhvid Cottonwool og Aya i fv. 19
  • Pinde: 4 og 4.5
  • Forbrug: 270 g
  • Forbrug i år ialt: 2104 g
  • Bemærkninger: Jeg har fulgt disse ændringer, og jeg er meget tilfreds med resultatet.

15 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du været hurtig! Rigtig sød bluse, og mønsteret er straks røget på favorit-listen. Supersød idé, og strikket stort set uden sammensyninger, kan jeg se.

    SvarSlet
  2. Det er en skøn bluse, du har fået af pindene i en fart, den er jo også sådan lidt forårs-sommer-agtig. Det er dejligt.

    SvarSlet
  3. Den var fin! Nydelig stripebluse og for en fart! God påske til deg.

    SvarSlet
  4. Den er mega-flot! Lige sådan nogle farver, man kan bruge nu.

    SvarSlet
  5. Den er da bare god -den skal jeg vist også have på to-do-listen

    SvarSlet
  6. Du ser da ud som om du lige er klar til at give Per et ordentligt fur ;-) Håber ikke, du blæste ham helt væk i din fine trøje ;-) Rigtig frisk forårstrøje - enkel og fin.

    Og din Cecilia er da fuldstændig fantastisk i den flotte mørke lilla, den håber jeg, jeg kommer til at se live en dag :-)

    Rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
  7. Det må siges at være hurtigt ;)
    Den er rigtigt sød, dejlige farver.

    Yt

    SvarSlet
  8. Det kalder man turbostrik. Laekre farver, og I klaeder hinanden. Tihi, solen i oejnene er bare saa frygteligt.

    SvarSlet
  9. Den er virkelig flot til dig og lækre farver. Det er sjovt som striber er blevet moderne men der er jo osse mange muligheder.

    SvarSlet
  10. Hold da op du har været hurtig, flot stribet effekt den har og en rigtig brugbar halsudskæring.

    SvarSlet
  11. Hvor er den fin Tine! Det er nogle lækre farver - lidt andre end dem du plejer at vælge:-) Men jeg forstår ikke, hvordan du kan strikke Cottonwool på pind 4 og 4 1/2, for det er da noget tyndt garn - bruger du to tråde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg brugte enkelt tråd.
      Noro garnet skifter lidt i tykkelse, og det blev lidt løst med Cottonwool, men det ser faktisk meget godt ud sammen :-)

      Slet
  12. Tine du er altså supergod til at finde de skønneste projekter på Ravelry. Blusen er så flot og ansigtsudtrykket er der nu ikke noget i vejen med. Du er godt nok hurtig med strikkepindene.

    SvarSlet
  13. Et hurtig-strikkeprosjekt er aldri å forakte. Spessiellt når sluttproduktet blir så flott! Jeg liker den meget, og har snart noe lignende på mine pinner. Men desverre har jeg flere strikketøy på gang, og med en begynnende sene-betennelse i mine fingre, ja, da sier det selv......jeg må bare vente, sukk.
    God påske.

    SvarSlet
  14. Tak alle sammen.
    Den har allerede været brugt meget og fået mange roser når den er på :-)

    SvarSlet