søndag den 3. juni 2012

Festklar igen.

Jeg skulle til 30 års jubilæumsfest i aftes med min gamle folkeskoleklasse.
Vi havde fået samlet ca. halvdelen af klassen. Ikke så mange, men nok til en super hyggelig eftermiddag, aften og nat.
Pludselig var klokken 4.30, det var lyst og fuglene var begyndt at synge. Så blev vi enige om at det vist var på tide at tage hjem :-)
Sidst vi mødtes var for 20 år siden (10 år efter skoleafslutning) og vi blev enige om at der bestemt ikke skulle gå så langt tid igen.

Egentlig var det ikke meningen at jeg ville strikke No. 8 færdig til denne dag, men da jeg blev færdig med kjolen fredag aften, og fik smidt den i vaskemaskinen, så kunne jeg jo lige så godt tage den på :-)

IMG_5934

  • Faktaboks
  • Model: No.8 af Bente Geil, Købt i Saltum
  • Garn: Geilsk bomuld/uld
  • Farve: Lyng
  • Str: XS/S
  • Pind: 3
  • Forbrug: 430 g
  • Forbrug i år ialt: 3.281 kg
  • Bemærkninger: Ved en fejl kom jeg til at slå op til XS istedet for S, men da jeg strikker meget løsere end strikkefastheden, endte den som en S, eller ihvertfald en størrelse der passer mig :-)
    En dejlig opskrift uden fejl, og et strikketøj, der egner sig godt som tvstrik.
    I opskriften er der 2 forskellige ærmer. Jeg lavede de alm. De andre er med vendestrik, og det er jeg ikke altid heldig med, så derfor blev det de alm.

21 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin.
    Dejligt at se den på,
    Har nemlig garn liggende til den.

    Yt

    SvarSlet
  2. Så flot i al sin enkelhed, og så klæder den dig bare så godt. Tillykke med den.

    SvarSlet
  3. Den fik du skisme da konfirmeret hurtigt - jeg har ikke engang tænkt på den endnu ;-) Hvor er den blevet super flot og klædelig :-)

    Tager du den med ud til Gitte? (håber, jeg kommer derud), for så skal jeg lige kikke str. lidt ud, inden jeg begynder på min.

    SvarSlet
  4. Lækkert stykke strik og dejlig farve til dig, du har da været hurtig:-)

    SvarSlet
  5. Lækker kjole, hvor ser du godt ud. dejligt med de gode fester :-)

    SvarSlet
  6. Hvor må det have været sjov at se sine gamle klassekammerater efter alle de år.
    Vi havde desværre ikke det bedste sammenhold i klassen, og derfor (tror jeg) har ingen taget initiativ til sammenkomst.
    Din kjole er lige i øjet Tine. Den klæder dig smukt..

    SvarSlet
  7. Ja, det må jeg sige. Nu er du festklar!!! Hvor er den flot og hvor klæder den dig godt.

    SvarSlet
  8. Den er velnok blevet flot. Hyggeligt med saadan nogle komsamner, og det maa da vaere lidt maerkeligt at se dem efter alle de aar ikk?

    SvarSlet
  9. Super flot kjole, den sidder da bare perfekt!
    Sjovt at møde gamle klassekammerater - jeg har oplevet at jeg ikke kunne genkende de "gamle" , men deres stemme var genkendelig :)

    SvarSlet
  10. Hvor er den smuk. En dejlig sommermodel:-)

    SvarSlet
  11. Utrolig flot kjole, der klæder dig godt og passer til enhver lejlighed.
    Det må være sjovt at se sine klassekammerater igen efter så mange år. Jeg håber du havde en hyggelig aften. Din kjole er garanteret blevet beundret ved den lejlighed.

    SvarSlet
  12. Hvor ser du bare godt ud. Skøn kjole og farven klæder dig rigtig godt.

    For at par år siden ville jeg ikke have drømt om at man gik i hjemmestrikkede kjoler til en fest, men nu......

    Håber du havde en dejlig aften.

    SvarSlet
  13. Super smuk kjole ,og så passer den jo bare perfekt.
    tak for hjælpen igår med at få sat navn på den fine grønne farve-Eden,har fundet den i UK,hos knitrennie,så nu håber jeg det er den rigtige når den kommer :)
    God dag til dig

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare flot og den klæder dig virkeligt godt. Tillykke med den.

    PS.: DEn er også på min ønske to-do liste.

    SvarSlet
  15. Super flot kjole, til en flot kvinde.

    SvarSlet
  16. Skøn kjole og den er super fin til dig!

    SvarSlet
  17. Flot kjole
    og sjovt, at I sådan kunne finde melodien efter så mange år :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  18. Din kjole er superflot! Selvfølgelig skulle den på til festen når nu den var færdig og klæder dig så godt!!!

    Absolut også en kjole, jeg skal strikke på et tidspunkt!!!

    SvarSlet
  19. Tak alle sammen!!
    Jeg er meget tilfreds med kjolen og Gelisk bomuld/uld er rigtig dejligt at have på både til fest og hverdag :-)

    SvarSlet