mandag den 25. juni 2012

Strikkebesøg med afklaring

I går havde jeg besøg af Lises Strikkemostre.
Som sædvanligt, super hyggeligt. Desværre glemte jeg at tage billeder. Men mon ikke i kender rutinen?´

Kaffe/The, boller, frugt og kage.
Snak, strik, grin og hygge. :-)

Men i kan da lige få et billede af de fantastiske gaver jeg fik:

IMG_6023

Rababersaft, lækre flødeboller, håndcreme, hyldeblomst- saft, marmelade og salt, samt fine “strikke” krus.
Tak til jer alle sammen. Jeg er meget glad for det hele og vil tænke på jer når jeg tager det bliver taget i brug :-)

Jeg har hele tiden været i tvivl om jeg havde valgt rigtigt, til Stephen West KAL. Jeg var vild med farverne sammen, men syntes det var for pænt. Efter et kig i garnskabet, kom vi, igår, i fællesskab frem til at jeg skulle have disse to farver istedet:

IMG_6025

Det føles meget mere rigtigt og lidt frækt, og jeg kan jo altid lave den pæne udgave bagefter hvis jeg får lyst :-)

Jeg fik også afklaring på at få trævlet op. Himmel og Hav har ligget længe i dvale. Jeg har ikke kunne sætte en finger på hvorfor jeg ikke har strikket den færdig. Måske syntes jeg den var for tyk til at være en sommerbluse, måske skulle jeg lave for meget om. Uanset hvad, er den nu endt således:

IMG_6027

Det har jeg det helt fint med. Jeg vil hellere finde et andet projekt til det lækre garn.

Jeg har slået op til et nyt projekt. En sofapude, der længe har rumsteret i baghovedet. Den hedder nr.12 og er fra Isagers Home Collection. Der er (næsten) kun brugt lager garn. Den grå er købt :-)

IMG_6026

Til sidst vil jeg lige vise mit Wingspan nr. 2 der blev færdigt igår. Det er endnu ikke vasket og spændt ud, men det kommer senere.

IMG_6017

  • Faktaboks
  • Efter samme opskrift som dette
  • Garn: Shoppel Wolle Crazy Zauberball og Lana Grossa Meilenweit Soya til den grønne kant.
  • Forbrug 110 g
  • Forbrug ialt 3 kg 851 g

14 kommentarer:

  1. Hvor må det være hyggeligt med jeres strikkekomsammen og så gaver i tilgift..
    SW skal nok blive lækker i de to farver. Fr´ækt med kontrasten.
    Jeg er gået helt i den anden grøft og valgt en råhvid og en camelfarvet garn. Måske jeg fortryder, da det godt kan komme til at se udvisket ud. Jeg kan bare så godt lide de to farver sammen. Nu får vi se, der er jo masser af tid til at lave om. Sidste år lavede jeg netop om på farverne da jeg havde strikket den første clu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Stephen West har jo også sagt at man kan se om man har valgt rigtigt efter første clue, så lad os nu se om jeg vender tilbage til førstevalget :-)
      Men råhvid og camel lyder da smukt!

      Slet
  2. Jeg synes også det er fine farver, du har kastet dig ud i til Westknits sjal. Det glæder jeg mig til at se mere af - i det hele taget glæder jeg mig sådan til denne kal går i gang - jeg er i øjeblikket ved at være færdig med sidste års west-mysterium, som jeg tror jeg bliver meget glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes Westknit laver nogle meget smukke grafiske ting og glæder mig også meget til at se hvad han finder på i år :-)

      Slet
  3. Det er et par gode farver du har valgt, de er lidt frække, men de klæder hinanden.
    Dejlige gaver du har fået, hurra for strikkesøstre.
    Ærgeligt med din Himmel og Hav, sådan er det engang imellem, til gengæld ser dit wingspan helt fantastisk ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil stadig gerne strikke Himmel og Hav, men garnet var ikke rigtigt så jeg må se hvad jeg kan finde på istedet for :-)
      Tak for rosen til Wingspan!

      Slet
  4. Hvor er din Wingspan flot. Jeg har haft kik på den flere gange, men jeg kunne tænke mig at den i brug. Er den lige så flot, når den er slynget rundt eller hvordan arrangerer man den? det synes jeg ofte kan være svært.
    Puden bliver flot, den må jeg også strikke engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet at slynge det lidt idag.
      Måske det kan give en ide?
      Puden er rigtig sjov at strikke, så jeg tror ikke det bliver den eneste :-)

      Slet
  5. Hvor er du altså flittig ! Jeg overvejer om jeg skal hoppe med på Stephens KAL - men er bare ikke hjemme når der tikker mails ind - men syntes ellers at det kunne være lidt sjovt

    God sommer
    Nynne

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig god sommer til dig også!

      Slet
  6. Det var dog nogle dejlige gaver.

    Og meget meget fint blåt tørklæde. Hvordan ser det ud på? Billede tak :-)

    Er også lidt lun på den KAL.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du kan bruge de billeder jeg har lagt ud idag.
      Mon ikke du kan finde lidt garn på lageret til at være med i KAL?
      Jeg syntes du skal springe med :-)

      Slet
  7. Yes, så har du fundet de fedeste farver frem til Stephen West KAL´en! De er smukke på den frække måde! Ih, hvor jeg altså glæder mig til at følge det sjal!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Nu er jeg også mere tilfreds med farverne.
      Glæder mig til første clue :-)

      Slet