tirsdag den 24. november 2015

Der var ingen tvivl.

TAK for alle jeres kommentarer til mit sidste indlæg.
I var alle helt enige.

Jeg skal fortsætte med at blogge om mit liv og butikken.
Og få integreret bloggen på hjemmesiden, når jeg engang er klar med den
(jeg har desværre ikke en dato endnu, Lene)

Så nu får I lige et opslag der handler om strik, i første omgang :-)

Før jeg overtog butikken, fik jeg med møje og besvær en stribet t-shirt strikket færdig.
Jeg var overhovedet ikke vild med at strikke i garnet, og jeg var i tvivl om størrelsen.
Men med ren vilje fik jeg den strikket, for kun at opdage en stor fejl, da jeg fik sat den på ginen.
Spørgsmålet er om den nogensinde kommer på?

                            IMG_4801IMG_4803

Og nej…jeg syntes ikke, man kan sige at stregen hen over barmen, er en del af designet!

  • Faktaboks
  • Mønster: Stribet t-shirt af Charlotte Tøndering
  • Garn: ITO Kinu (silke) og ITO Washi (papirgarn)
  • Farve: Lyseblå (Kinu) og råhvid (Washi)
  • Str. M/L
  • Pind: 2.5 og 3 mm
  • Forbrug: sølle 110 g
  • Bemærkninger: Tror det er sidste gang jeg strikker med papirgarn. Det splittede og gled overhovedet ikke. Resultatet er dog lækkert.

IMG_2561

  • Faktaboks
  • Mønster: Plissétørklæde
  • Garn: Alpaca fra (G)uld, købt på Fanø
  • Farve: 4 nuancer af Kraprod farvning.
  • Pind: 3 mm
  • Forbrug: 200 g
  • Bemærkninger: Jeg strikkede alt garnet op, og lavede en glidende overgang imellem farverne.
    Det er super blødt og dejligt varmt.

IMG_2581

  • Faktaboks
  • Mønster: Mit eget
  • Garn: Rowan Creative Focus Worsted
  • Farve: Marineblå (billedet snyder)
  • Pind: 4.5 mm
  • Forbrug: 68 g
  • Bemærkninger: Jeg har selv lavet opskriften, til butikken, da jeg havde en forespørgsel på en alm. ribhue.

IMG_4900

  • Faktaboks
  • Mønster: Slipsefyr fra bogen Uldværk
  • Garn: Rowan Hemp Tweed
  • Farve: Lys blå/grøn og rød
  • Pind: 3 og 3.5 mm
  • Forbrug: ca. 70 g (har ikke fået vejet den)
  • Forbrug i år ialt: 9.253 g
  • Bemærkninger: Da jeg strikker løst og garnet ikke var det originale, gik jeg 1/2 pind ned for at få strikkefastheden.

11 kommentarer:

  1. Hej Tine, du kunne sende blusen hjem til mig efter jul, så vil jeg pille op ikke det hele, men en tråd ud og så sy sammen med maskesting. Det plejer at blive godt. Det har jeg gjort mange gange for forskellige. Det vil jeg gerne gøre for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op, sikke et tilbud.
      TAK.
      Jeg vender tilbage efter jul :-)

      Slet
    2. Dejligt, jeg var bange for at du ikke ville, jeg laver et pænt arbejde.

      Slet
  2. Ja kan da sige at den giver et smil på læberne at den sidder lige der den tykke stribe. Den er ellers fin og håber da at du finder en løsning på den stribe så du kan få brugt din trøje.
    Og sikke en masse andet strik du også har fået lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Marie :-)
      Striben er da ihvertfald ikke til at overse ;-)

      Slet
  3. Øv bøv med striben! Men bortset fra det, så er det da nogle vældig lækre ting! Alpaca fra (g)uld. Aaaaaahhhhhh......

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig øv :-(
      (G)uld er bare det bedste :-)

      Slet
  4. Dejlige ting, du viser frem. Designet med striben kan man jo bruge, hvis man synes, man har ekstra fordele lige der, som skal understreges. Måske Linse kan bruge ideen...

    SvarSlet
    Svar
    1. HAHA.
      Ja, det kan jeg da foreslå hende :-)

      Slet
  5. Sikke en masse lækre ting du har fået strikket.

    SvarSlet