søndag den 11. februar 2018

En koldbøtte. Del 6

Undervejs i kemoforløbet får man MR scanninger, for at se om kemoen virker.

Det gjorde den heldigvis.

Så godt at man til sidst næsten ikke kunne mærke / finde knuden.

6. Dec blev jeg så opereret.
Knuden i brystet blev fjernet.
3 lymfer i armhulen blev også fjernet.
Den ene for en sikkerheds skyld.

Alt gik godt.
Det tog ca. 2 1/2 time.

Man kommer hjem samme dag, som man er opereret.
Jeg var noget groggy, men ellers ok.

Dagen efter begynder man med øvelser og genoptræning derhjemme.

Alt går godt.

D. 20.dec skal vi til samtale, for at høre resultatet af det de har fjernet.

Det er desværre ikke gode nyheder.

Man kunne godt se at kemoen havde virket, men der var desværre kræftceller i en af lymferne.
Der havde desuden også været kræftceller i knuden.
Den var dog helt fjernet, uden spredning.

Det var lidt som at blive slået tilbage til start.
Og lidt af et chok, for vi troede jo, at alt var godt.
Men der er jo ikke andet at gøre, end at komme videre.

Så d. 22 dec. blev jeg opereret igen.
Det tog også omkring 2 timer.
Denne gang blev alle lymferne fjernet.
Og en lille sikkerhedsmargin, af rask væv i brystet på 1 mm.

På grund af jul og nytår, ville svaret først komme d. 10. Jan.
Så frem med tålmodigheden igen!

Heldigvis var der kun gode nyheder d. 10.jan.
Det var godt at de havde opereret igen.
Der var kræft i en enkelt lymfe, men resten var helt raske.

Så nu er både bryst og lymferne helt fri for kræft.

Næste punkt på dagsordenen er strålebehandling. 







7 kommentarer:

  1. Godt, du er nået så langt.
    Kram💚

    SvarSlet
  2. Kære Tine
    Jeg opdagede lige dine skriv på bloggen (jeg læser ikke blogs særlig tit mere). Det er så dejligt, at du snart er færdig med dine behandlinger - og at det i den sidste ende gik god, selv om december var træls.
    Mange hilsner
    Dorthe

    Ps. Jeg er ganske imponeret over, at du midt i det hele har formået at strikke så meget.

    SvarSlet
  3. Sikke et forløb. Jeg har fulgt med på sidelinjen og læst din blog i mange år, og jeg håber at strikning stadig kan give tankerne en tangent at løbe hen ad, for det har vi alle brug for en gang imellem. Stort knus herfra.

    SvarSlet
  4. Det er noget af en gyser med sådan en omgang. Hvor er det dejligt, at det er gået godt.

    SvarSlet