onsdag den 21. februar 2018

Strik og brystkræft

Jeg havde en ide om at når man får kemo eller efter operation, så får man ikke strikket ret meget.
Men måske man fik læst en del?
Noget jeg egentlig er ret glad for, men ikke får gjort så meget mere.
Jeg har forsøgt mig med lydbøger, men det er slet ikke mig.

Så jeg bestilte en stor stak bøger hjem fra Amazon.
Selvfølgelig strikkerelaterede ;-)



Det viste sig dog, at jeg hverken fik læste eller strikket ret meget.

Efter de første kemobehandlinger, var jeg utrolig træt og kvalm og havde hverken lyst til at læse eller strikke. 
Heldigvis kom det igen, efter nogle dage.
Og så vandt strikkelysten.

Efter operationerne, kunne jeg ikke strikke, da jeg havde ondt i armen.
Jeg fik læst lidt, men slet ikke det jeg havde regnet med.
Jeg var nemlig også utrolig træt. 

Nu kan jeg heldigvis godt strikke igen.
I starten kun på lidt tykke pinde.
Og jeg kunne også hækle. 
Men ikke for længe af gangen. 
Så jeg vekslede imellem at læse og hækle/strikke.

Men nu er alt tilbage til “normal” og jeg strikker på fuld kraft igen.
Eller det vil sige, hvis ikke jeg er for træt.

For nogle aftener, er jeg simpelthen er for træt.
Dog heldigvis kun nogle få. 

Men jeg har da fået lidt strik færdigt.
2 sjaler af Stephen West


  



Sjalet hedder Dotted Rays, og er strikket i Freia handpaint, købt i New York

  

Jeg har kigget på Vertice Unite mange gange.
Fundet garn fra lager, og lagt op.
Lagt det tilbage og fundet nogle nye farver.
Og pludselig en dag, følte jeg at jeg jeg havde ramt plet.
Sjovt nok var alt garnet købt i USA

Madelinetosh Merino Light, Koigu Madelinetosh Sock og Dragonfly Fibre.
Købt hos Knitty City, NYC og Uncommon Threads, Los Altos.
Så det er et sjal med mange dejlige ferieminder :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt med i din beretning her (og lidt via AB) og må sige "seje du" for alt det du har gennemgået og er kommet godt på den anden side af sådan et sygdomsforløb. Tillykke med det :)
    Hvor er dine to SW sjaler blevet flotte, jeg er især vild med Dotted Rays i det smukke garn, du viser her.
    /Ulla

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejlig at du er på den anden side og godt på vej tilbage til en normal hverdag.
    Jeg har fulgt med, både her og på IG og jeg må sige at du er sej og jeg er glad for at høre at det går den helt rigtig vej nu...

    - og smukke sjaler i virkelig smukke farver :-)

    SvarSlet