tirsdag den 13. april 2010

"Strikkefis" og blomsterflor!

Min svoger kom forleden og spurgte om jeg var interesseret i en pose med noget "strikkefis" ? Der var blevet ryddet op, og posen var dukket frem. Den var vist nok arvet engang, men han kunne ikke huske fra hvem. Men det var jo egentlig heller ikke vigtigt :-) Jo tak sagde jeg uden at vide hvad "strikkefis" var :-) Posen indeholdt mest pinde, både runde og alm. stikkepinde. Så var der også nogle små træsko og et lille strikketøj, så det er vist en der har strikket nisser, der har ejet posen. Derudover var der også en lille pose broderigarn og en pose med uldgarn, som sikker også har været brugt til at brodere på nisserne med. Posen med uldgarnet kom straks i brug, da jeg var blevet færdig med en cardigan, som jeg ville gøre lidt forårsagtig. Jeg har brugt bogen 100 flowers to knit & crochet, men har lavet min egen version af blomsterne, da jeg ikke rigtig forstod diagrammerne, og da mine hækle kundskaber ikke er store er jeg egentlig ganske tilfreds med resultatet. Der mangler stadig knapper, så når de er fundet, skal der nok komme billeder af cardiganen med indhold!
  • Faktaboks
  • Mønster: Garter Stitch Swingy Sweater (gratis ravelry download)
  • Garn: Cascade 220, købt hos Webs
  • Farve: Lyng
  • Forbrug: 400 gr.
  • Pinde: 4.5
  • Bemærkninger: Trøjen er strikket oppefra og ned, så det er jo bare at rette til undervejs, til den passer. Efter ordre fra Gitte, trævlede jeg lidt af længden af, og det tror jeg er fint:-)

13 kommentarer:

  1. hvor hyggeligt med sådan en gang "strikkefis". Cardiganen er blevet rigtig sød og fin med de blomster :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en god idé at bruge resterne til blomster, de pynter rigtig fint på din cardigan

    SvarSlet
  3. Den er blevet vældig fin med de søde blomster.

    SvarSlet
  4. Wow, Tine, hvor er den blevet fin - nu er den helt din egen :-) Jeg synes Gitte havde en pointe og tror du vil blive rigtig glad for den længde :-)

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn trøje du har strikket. Hvor det pynter med blomster på. Det er utroligt hvad lidt pynt kan gøre.
    Merete

    SvarSlet
  6. Nej, hvor er den fin Tine! Det er rigtig sødt og forårsagtigt med de hæklede blomster på og sejt med sommerfuglen bagpå:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare en super god idé med blomsterne Tine. Det er en rigtig sommertrøje.

    Synes det klær den at den blev kortere, og dertil passer ærmes længde perfekt ;-)

    Glæder mig til at se den med knapper og på!

    SvarSlet
  8. Hold da op den er blevet god, rigtig sommerlig !
    Jeg syntes også at deres diagrammer kan være sværre at læse.

    SvarSlet
  9. Sikke en frisk idé! En masse farver, uden at blive for meget.
    Glæder mig også til at se knappevalget. :-)

    SvarSlet
  10. Sejt som du lige har "peppet" blusen op. Pas du nu på Bierne !

    SvarSlet
  11. Sikke en skøn cardigan. Det ser super fint ud med blomsterne. Gid jeg havde talentet til at lave noget lignende :)

    SvarSlet
  12. Den ser dejlig ud. Jeg tror bestemt også, det var en god ide at tage lidt af længden.

    SvarSlet
  13. Tak skal i have alle sammen.
    Jeg syntes også at den er blevet rigtig god.

    SvarSlet