onsdag den 17. november 2010

Småtterier.

Lidt men godt Smiley

Her er lidt der er hoppet af pindende de sidste par dage.

001

  • Faktaboks
  • Hue og Halstørklæde til en lille dreng
  • Huen har jeg lavet før, her og her og halstørklædet er en klassisk klipfisk. Købt hos Fandango.
  • Garn: Rester af Merino Superfein fra Lana Grossa
  • Pinde: 3,5

007

  • Faktaboks
  • Hue til min venindes mor. Mønster fra Boutique Knits
  • Garn: Alpaca fra Schachenmayr Nomotta. Købt hos Fandango.
  • Pinde: 3,5
  • Forbrug: 75 gr.

005006

  • Faktaboks
  • Hue til mig selv. Mønster fra New England Knits. Den hedder Brattleboro.
  • Garn: Malabrigo Merino Worsted. Købt hos Slavi.
  • Pinde: 5
  • Forbrug: 57 gr.
  • Bemærkninger:Jeg har strikket hattepulden 4 pinde længere end opskriften, da jeg ellers var bange for at den ikke ville dække ørene.
  • Garnet er usandsynligt lækkert. Overvejer at købe et bundt mere, så jeg også kan få et halstørklæde.

Beklager billedkvaliteten. Det er altså svært at tage billede af sig selv med hue på :- )

9 kommentarer:

  1. Sikke mange lækre ting, du har fået strikket - det ser rigtig lunt og blødt ud :D
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Sødt sæt din klipfisk og hue og i dejlige friske farver. Begge voksen huerne er også fine, er vild med den til dig selv.

    SvarSlet
  3. Den der drengehue er rigtig fin i faconen. Du er da rigtig flittig:)

    SvarSlet
  4. Hele tre der kan få varmet ørerne - de er fine - du er godt nok flittig!

    SvarSlet
  5. Sødt drengesæt! Og de to "damehuer" er da bare skønne:-)

    SvarSlet
  6. Åh, hvor er jeg vild med huen til din mor - super fin!

    SvarSlet
  7. Selvfølgelig skal du også ha´ et halstørklæde, når nu det garn er så lækkert ;-) Jeg elsker striber på børnestrik og synes, det er skønne, kække farver du har valgt :-)

    Meget elegant lille sag til venindens mor - jeg er helt glad for, at jeg ikke har hue/hattehoved, for så havde du nok fået skabt et behov :-)

    SvarSlet
  8. Huer er et dejligt projekt, man næsten kan klares på en aften.
    Den stribede hue + klipfisk er blevet afleveret i dag. Drengens mor blev ellevild :-)

    Tak for støtten Lene :-) Jeg tror nu faktisk godt du kunne bruge den beige hue. Den har en rigtig sød facon!

    SvarSlet
  9. Jeg synes nu du har klaret meget godt at faa taget billede af dig selv. Laekre huer. Den roede farve er helt fantastisk og knapperne er rigtigt gode til. Den beige hue er paenere hos dig end i bogen. Godt gaaet.

    SvarSlet