tirsdag den 22. marts 2011

Et hurtigt projekt.

Når man strikker på pind 5 og 6 kan det ikke gå andet end hurtigt.

005

Så nu er min Noro Cardigan allerede blevet færdig. Jeg er også selv helt overrasket over, hvor stærkt det er gået.

004

Garnet er super blødt, men men men …..der er angora i, så det fælder altså rigtig meget. Nu må vi se om jeg nogensinde kommer til at bruge den. Og så er den iøvrigt meget tyk. Så det er absolut ikke nu, jeg kommer til at bruge den. Men måske til efteråret/vinteren. Nu må vi se :-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Style Cardigan af Jenny Watson, fra Noro Style hæftet.
  • Garn: Noro Kochoran
  • Pinde: 5 og 6
  • Forbrug: 450 gr.
  • Forbrug ialt i år: 2830 gr.
  • Bemærkninger: Jeg har slået masker op efter den mindste str. men strikket længde efter nr. større. Der er ikke størrelser angivet, så måske er det s og m? På ryggen slog jeg 10 masker mindre op en opskriften sagde, for ikke at drukne i den :-) Det er et rent held at striberne passer på ryggen, for den er lavet af resterne fra ærmer og forstykker. Men man skal da have lov til at være heldig engang imellem!

19 kommentarer:

  1. sikke nogen farver, den er bare skøn. Den kommer du helt sikkert til at bruge.

    SvarSlet
  2. Laekker, det maa jeg sige, og sikke staerkt det er gaaet.
    Proev at laegge den en tur i fryseren. Det gjorde vi altid derhjemme med angoratroejer for at de ikke skulle "fnuldre" og faa mig til at nyse.

    SvarSlet
  3. Uha du er hurtig på pindene, men det er nogle skønne farver. Jeg er heller ikke til så meget fnuller så det er nok ikke noget som jeg skal strikke i.

    SvarSlet
  4. Der må simpelthen stå flammer ud af dine strikkepinde.....imponerende at du har lavet den på 6 dage.

    Den er super flot, garnet er smukt men angora er heller ikke lige mig, jeg nyser som en besat ;-((
    kh Jane

    SvarSlet
  5. Flotte farver til en dejlig vamset trøje. Mon ikke fnulleret forsvinder lidt i brug?

    SvarSlet
  6. Den er rigtig fin, og jeg X fingre for, at fnulleriet stopper :-)

    SvarSlet
  7. Nej, hvor ser den altså super lækker ud!

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin! Den er ret sej med de striber. Jeg glæder mig til jeg engang kan lave sådan en, som "et hurtigt projekt" :)
    Sejt!

    SvarSlet
  9. Sikke en flot trøje og hvor strikker du vildt hurtig.....
    Angora fnuller, har hørt at special sæbe kan hjælpe på det ,-)

    SvarSlet
  10. super sød trøje. Dejlige farver. Angora ser dejligt ud, men det er heller ikke lige mig med det der "fnuggerri"!

    SvarSlet
  11. Den er altså blevet flot!
    Jeg er meget imponeret over hvor hurtigt du har lavet den....

    SvarSlet
  12. Ja, du er da godt nok lynhurtig! Skønne farver. Håber den overrasker ved ikke at fælde mere end du kan holde ud!

    SvarSlet
  13. Den er blevet dejlig! Vil sikkert lune godt på en kold vinteraften, men kan den ikke også bruges nu i stedet for en jakke?

    SvarSlet
  14. Smuk smuk cardigan. Sikke noget dejligt garn:-)

    SvarSlet
  15. Åh, hvor er det nogle dejlige farver. Ærgligt at du ikke har lyst til at flytte ind i den, for lækker ser den ud!

    SvarSlet
  16. Hej Tine
    Så er huerne kommet hjem til mig. Tusind tak!

    SvarSlet
  17. Tak skal i have alle sammen!
    Jeg håber meget at jeg kommer til at bruge den, for jeg syntes også selv at den er ganske fin i farverne :-)

    Christrunte: Super! Dejligt at du gad hente dem :-)

    SvarSlet
  18. Flot trøje.

    Så dit indlæg om moskusulden - tillykke til dig. Er spændt på, at se hvad du får ud af det. Det rækker rigtig langt.

    Der er stor forskel på det moskusgarn vi får de forskellige steder. Der er forskel på ulden: hvornår er den samlet, hvor på dyret er den fra, er den klippet af en hud, er den blandet med noget andet - faktorerne er mange. Vasket er den i alle fald.

    SvarSlet
  19. endnu et flot stykke strik fra din hånd -

    SvarSlet