mandag den 14. marts 2011

En erstatningsjulegave.

Lige inden jeg smutter på arbejde, skal jeg have sendt dette halstørklæde til min svoger.

Jeg strikkede dette tørklæde til ham i julegave. Normalt er vi ikke på gaver, men da vi holdt juleaften sammen iår, syntes jeg der skulle være en lille strikket ting til ham. Han bruger normalt aldrig halstørklæde, men dette her, boede han nærmest i. Så derfor var det jo en ekstra stor katastrofe da han glemte det på en restaurant. Han ringede med det samme og sagde hvor det hang, men det var desværre væk :-(

Så nu har jeg lavet dette her. Håber han bliver lige så glad for det.

005

Faktaboks

  • Mønster: Spindelvæv af Annette Danielsen
  • Garn: Alpaka Premium fra Schachenmayr, købt hos Fandango
  • Farve: Denim blå
  • Pinde: 4.5
  • Forbrug: 200 gr.
  • Forbrug iår ialt: 2380 gr.
  • Bemærkninger: Jeg slog 44 masker op og indrettede mønstret efter maskeantallet.

 

006

13 kommentarer:

  1. Det har jeg også tænkt på at strikke - din version er superfin!

    SvarSlet
  2. Ja, strik er som smykker - det forsvinder straks, det glemmes eller bare ligger et eller andet sted.
    Skønt tørklæde! Enkelt uden at være kedeligt. Det ser ud til at være noget lækkert garn, det Schachenmayr. Smuk blå farve.

    SvarSlet
  3. Han bliver sikkert lige så glad for dette tørklæde, det ser dejlig blødt ud og en flot blå farve.

    Ja der har da været emne skift på symaskinen ;-)

    SvarSlet
  4. Godt du var rask med pindene. Det toerklaede er bare saa laekkert.

    SvarSlet
  5. Åhh nej, det er så ærgeligt at miste ting man holder af. Godt du kunne hjælpe med et nyt.

    SvarSlet
  6. Godt du tog det pænt, og strikkede et nyt til ham...
    Min kære husbond har igennem tiden mistet mange tørklæder. Jeg må indrømme at jeg lige skal tælle til 100, inden jeg går igang med et nyt til ham igen...
    Jeg ved jo godt det ikke er med vilje og at han er ked af det... og han får jo også altid et nyt ... ikke...:0D

    SvarSlet
  7. Forresten.... Det er et skøn tørklæde!!!!

    SvarSlet
  8. Det bliver han uden tvivl glad for! Det er godt nok fint!

    SvarSlet
  9. Sikke en sød svigerinde, du er!

    Jeg ærgrer mig stadig over at have tabt mit gule Citron-tørklæde kort efter, det var færdigt. Håber finderen får glæde af det ;-).

    SvarSlet
  10. Håber da at der er en som er blevet meget glad for det første tørklæde......

    Super lækker sen julegave.

    SvarSlet
  11. Det er vel nok service, at få erstattet sin julegave hvis man forlægger den.

    SvarSlet
  12. Jeg har boken, der oppskriften er, og har tenkt på denne ganske lenge. Selvfølgelig må det være en flott ting å gi en mann.......(julegave?)

    SvarSlet
  13. Han modtog tørklædet igår og var meget meget glad :-)

    SvarSlet