søndag den 26. december 2010

De sidste 2 julegaver.

På falderebet fik jeg lavet 2 ekstra gaver, til min svoger og svigerinde, som vi skulle holde jul sammen med.

002

004

  • Faktaboks
  • Møsnter: Baby Fan Mitts (ravelry)
  • Garn: Drops Alpaca
  • Forbrug: 0.6 ngl.
  • Pinde: 2.5
  • Farve: Meleret grå med lidt lilla i.

Vi havde en dejlig juleaften. Stille og rolig, med svoger, svigerinde, fætter og farmor. Desuden var Lines kæreste med, som fejrede dansk jul for første gang. Hans mor er amerikaner, de og plejer derfor at fejre jul d. 25 dec.. Han syntes det var super hyggeligt, selvom vi alle var enige om at det var meget sølle at vi ikke kunne synge julesangene, da vi gik rundt om juletræet :-)

Min julegave til Per var garn, hvilket der blev meget sjov ud af. Han var meget spændt på om han så også fik pinde, så han selv kunne strikke blusen :-)

019

Jeg skal strikke Annette Danielsens Frost, men som cardigan. Jeg glæder mig til at komme igang!

13 kommentarer:

  1. Skønt mønster på det halstørklæde og sikke en smuk farve, du (eller bliver det mon din mand?)skal strikke Frost i.
    Findes der en opskrift på den som cardigan eller laver du selv ændringerne?

    SvarSlet
  2. Superflot halstørklæde og meget søde halvhandsker - jeg må endnu mere ind på Ravelry - jeg kan se at der er mange flere muligheder en bare at finde opskrifter.

    Garnet til Frost ser flot ud og modellen er jo bare flot - jeg har overvejet den til min søn - bange for at manden er lidt for rund. Stiller den ikke nogle krav til figuren?

    SvarSlet
  3. Ann: Mon ikke det bliver mig der skal strikke. Han fik nemlig ingen strikkepinde :-)
    Jeg laver selv ændringerne. Så nu må vi se hvordan det kommer til at gå.

    Susanne: Ravelry er en fantastisk verden, når man kommer ind i den. Men også en tidsrøver uden lige :-)
    Jeg tror modellen er lidt smal i det. Jeg snakkede med Annette om det da jeg købte garn og vi blev enige om at jeg skal strikke str. xl og så prøve at lave ærmerne lidt kortere. Jeg skal prøve at lægge lidt ud undervejs :-)

    SvarSlet
  4. Dejlige gaver du nåede at lave.
    Mon ikke din mand bliver glad for gaven, når den er strikket færdig?

    SvarSlet
  5. Tak for oplysningen Tine. Ja, Annette siger, at Frost er designet til de unges ønske om en stram slimline.

    SvarSlet
  6. Vi plejer nu også altid at rende rundt med teksten til diverse julesange ;-) Den eneste de fleste af os kan udenad er vist "Dejlig er jorden".
    Og god gaveidé - jeg var så heldig at få selve bogen i gave, så jeg glæder mig til jeg skal lave en model derfra :-) Tror dog ikke manden vil have en strikket trøje (det går han nærmest kun i når han er syg, så det ville da også være spild) Måske man skulle overveje at strikke noget til faren? :-)

    SvarSlet
  7. Så er den gal igen!!1 Synes så tit jeg ligger kommentarer til dig, og hvis jeg så tjekker - så er der ingenting!!! -
    Gentagelse:

    Super lækkert halstørklæde og vanter.

    Lækkert garn til Pers trøje. Den bliver så flot - hvis den altså strikkes af dig ;-)

    SvarSlet
  8. Smukt halstørklæde og fine pulsvarmere.
    Garnet til Pers trøje har en rigtig flot farve, og mon ikke det er bedst at du tager dig af strikningen:-)
    Fortsat god jul!

    SvarSlet
  9. Fine ekstra julegaver. Det er altid dejligt at kunne glæde nogen med egne kreationer.

    Lissi

    P.S. Jeg får en boks op med login til 2pinde.typepad.com når jeg går på din blog. Mystisk.

    SvarSlet
  10. Dejlige gaver du har lavet, jeg vil da gerne se din mand strikke hans julegave :-)) han er da velkommen i klubben.

    Den boks for jeg opså op! Er det noget nyt man skal have sig?

    SvarSlet
  11. Eva: Han syntes ihvertfald modellen er pæn, så man kan da håbe :-)

    Xanita: Vi har også bøger, men det er altså svært at læse når det er lidt mørkt og man samtidig går i rask trav rundt om træet :-)
    Men vi gør et forsøg!

    Gitte: Mærkeligt! Jeg regner da bestemt med at strikke den :-)

    Irene: Tak. Fortsat god jul til dig også :-)

    Lissi: Tak. Jeg ved det godt med den boks. Jeg får den også selv. Har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg sletter den. Men jeg arbejder på det :-)

    Helle: Jeg skal sige det videre til ham :-) Mne jeg er ikke helt sikker på det er noget for ham :-) Mærkeligt med den boks. Frygter det er en virus. Jeg arbejder på sagen :-)

    SvarSlet
  12. Sikke en dejlig gave Per fik, og heldigt at du får lov at trylle det om til en super trøje! Jeg er vild med flere af modellerne i den bog ;o)

    SvarSlet
  13. We are a gaggle of volunteers and starting a
    new scheme in our community. Your website offered us with helpful information to work on.
    You've done an impressive job and our entire community might be grateful to you.

    Look at my website :: http://paydayloanshut1a.com/

    SvarSlet