søndag den 5. december 2010

Dagene går..

og jeg følger med. Jeg får læst indlæg, men ikke skrevet kommentarer. Jeg får strikket lidt, men får ikke vist det frem. Kender i det?

Det er egentlig ikke fordi jeg syntes jeg har voldsomt travlt, men måske er der bare andre ting der fylder i hverdagen.

Jeg syntes bare lige i skulle vide at jeg stadig er her, og at jeg hverken her glemt bloggen eller jer!

Færdige projekter:

015

  • Faktaboks:
  • Strømper til Emil, Diamond Gansey Socks af Wendy D. Johnson
  • Str. ca.45
  • Garn: Strømpegarn fra Brugsen
  • Pinde 2.5
  • Forbrug: 100 gr.
  • Farve: Blå
  • Bemærkninger: Da garnet var alt for tykt i forhold til mønstret, strikkede jeg den mindste størrelse og længden til den passede. Brugte 2 ngl. helt op og de passer perfekt.

001

  • Faktaboks
  • Halstørklæde til mig selv, inspireret af Brattleboro hatten.
  • Garn: Malabrigo Worsted Weight, købt hos Byslavi.dk
  • Farve: Rød
  • Forbrug: 140 gr.
  • Pinde: 5.5
  • Bemærkninger: Strikkede først 2 rib stykker. Samlede op langs en af siderne på det ene stykke, og strikkede dobbelt perlestrik til alt garnet var brugt. Syede det andet ribstykke på. Dejligt blødt!

Da vi var samlede hos Berit, så hun de huer jeg har strikket til nevøerne. Og kom så med denne flotte bluse, hun havde strikket til sin søn.

003

Han ville ikke bruge den, og så tænkte hun at det måske var noget for en af mine nevøer. Jeg er helt sikker på at den vil vække stor jubel hos Neal, TUSIND TAK BERIT!!!! Jeg er sikker på det bliver årets julegave

Derfor var jeg selvfølgelig også nødt til at lave noget til lillebror. Og det blev denne vest.

002

  • Faktaboks:
  • Vest til Jai, efter Teitur fra Sanne B.
  • Garn: Lana Grossa Merino Superfein, købt hos Fandango
  • Str: ca. 4 år
  • Pinde: 3
  • Farve: Sort bund, lys grå til rib, rest af hvid og blå til bogstaver. Brugte rester, så der var ikke nok til at både Star og Wars kunne blive samme farve, men mon ikke en 4 årig er ligeglad?
  • Bemærkninger: Tror den er for stor, men han vokser vel sig vel større. Har broderet bogstaver, men er ikke rigtig tilfreds. En anden gang vil jeg hellere strikke dem med.

11 kommentarer:

  1. Flotte ting du får lavet Tine :-D
    Derudover har jeg det helt som dig...dagene går bare derudad og hvad når man?? en hel masse og så alligevel ikke :-D
    God 2.søndag i advent :-D

    SvarSlet
  2. Jeg syntes da det er meget du får strikket. Rigtig flotte alle sammen

    SvarSlet
  3. Du faar da strikket rigtigt meget. Her i december er der altid lidt mere at lave end i de andre maaneder, saa tag du bare den tid du traenger, og saa venter vi paent.
    Knus fra mig.

    SvarSlet
  4. Det er fine ting, du har fået strikket.
    Der er en utrolig (dejlig) aktivitet rundt på bloggene, og selvom jeg gør en indsats, så kan jeg heller ikke nå at kommentere alt det, som jeg gerne ville.

    Vi når jo det, vi når...

    SvarSlet
  5. Du har da fået strikket en hel del:-) Lækkert tørklæde og fine sokker(de skal godt nok være store:-) Og "Star Wars" trøjen og vesten er simpelthen så fine!

    SvarSlet
  6. Jeg er kun glad for, at trøjen kan komme i brug et sted. Vesten til lillebror er superflot!

    SvarSlet
  7. Rigtig dejlige ting du har fået strikket, vesten er super sej - Glæder mig til vi ses den 8. dec.

    Knus
    Helle

    SvarSlet
  8. Tusind tak alle sammen.
    Dejligt at vide at i følger med alligevel :-)

    SvarSlet
  9. Jeg kan bestemt godt nikke genkendene til det du skriver...endda rigtig meget;-)
    Men jeg synes nu, at du har fået lavet rigtig meget.

    Ses i morgen:-)

    SvarSlet
  10. Sikke nogle lækre ting, og start wars vesten er da bare for sej.....

    Glæder mig til i morgen.

    SvarSlet
  11. Hvor er det nogle fine striketing du har lavet. Det er rigtig sejt med Star Wars strikke ind på trøjen/vesten.

    Det er også en flot tørklæde du har strikke til dig selv :)

    SvarSlet