tirsdag den 8. marts 2011

Stillwell eller blusen fra strikkeland :-)

Garnet blev købt for længe siden i Berlin, ene og alene på grund af den smukke røde farve.
Opskriften var en af grundene til at jeg købte hæftet.
004
Og en tur i strikkeland, resulterede så i at de to ting blev kombineret. Jeg var altså tyvstartet inden, så det var ikke hele trøjen jeg strikkede i weekenden ;o)
002
  • Faktaboks
  • Mønster: Stillwell af Jared Flood
  • Garn: Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed, købt hos Handmade Berlin og Fandango
  • Farve: Bordeaux/Mørk vinrød og lys lilla (den røde farve er mest rigtig på knappebilledet)
  • Pinde: 4.5 og 5
  • Str: S/M
  • Knapper: Gamle norske tinknapper fra knappeskuffen
  • Forbrug: 8 ngl rød og 1 ngl lilla = 450 gr.
  • Forbrug ialt i 2011: 2180 gr.
  • Bemærkninger: Ja, en hel del. På trods af en strikkeprøve kunne jeg slet ikke få størrelsen til at passe. Så jeg startede med en str. M. Efter taljeindtagning tog jeg næsten ingen masker ud. Ærmerne blev også noget smallere. Og da jeg samlede det hele til bærestykke, tog jeg så lidt masker ud, istedet for ind, som der stod i opskriften. Så kom den til at passe med en str. S og derefter fulgte jeg opskriften resten af vejen. Kraven er lidt speciel, med en masse vendestrik. Jeg var lidt spændt på hvordan den blev, da der ikke var noget billede af den i opskriften eller på Ravelry, men den er blevet ganske fin.
    Ændringerne står også her. På trods af alle de ændringer er den stadig lidt stor under armene, men den kan sagtens bruges og jeg er sikker på den bliver et hit :-)
006

13 kommentarer:

  1. super flot sweater, og dejlig farve, kan godt forstå du faldt for den.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Den ser rigtig lækker ud, og sikke nogle flotte knapper du har fundet.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, Tine og den er du da gået stille med ;-) Men det må være fordi, du bare lige lavede den i weekenden ;-) Jeg elsker det der tweedgarn - det er bare så lækkert :-)

    SvarSlet
  4. Har du "skjulte" projekter ;-)

    Den er super flot og lækker. Skøn farve.
    Det var da en dejlig weekend, og stolen så da også OK ud til strik, selv om den nok ikke havde din egen stols funktionaliteter.....

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin og den ser lækker-mums-blød ud :O)

    SvarSlet
  6. Den er godt nok fin. Jeg håber jeg en dag bliver lige så god til at strikke :)

    SvarSlet
  7. Den er suverænt flot Tine! Lækker farve og smukt mønster. Han er bare dygtig ham Jared :-)

    SvarSlet
  8. Et hit, det kan jeg da godt forstaa. Den model har du sandelig holdt hemmelig hihi. Laekker farve du der har fundet og knapperne:kanonos.
    Dejligt at haeftet kom uden told hihi.

    SvarSlet
  9. Garnet er super lækkert. Blødt og let. Og meget smukt i strukturen.
    Så jeg er sikker på at jeg kommer til at elske den.
    Den har kun taget omkring en uge at lave, og det er incl. optrævling af det meste af kroppen.
    Så det er derfor den har været "hemmelig" Jeg nåede ikke at vise den inden den var færdig :-)

    SvarSlet
  10. Super flot Tine skøn farve du har strikket den i.

    SvarSlet
  11. Den er totalt for lækker!
    Du tager den aldrig af igen, tror jeg...

    SvarSlet
  12. Hvor er det en lækker trøje i en superflot farve;)

    SvarSlet
  13. Strik når det er smukkest - kort og godt !!!!

    kh Jane

    SvarSlet