tirsdag den 19. april 2011

Et lille påskepip.

Her er lige en lille opdatering af hvad er sker. Tiden flyver nemlig afsted. Jeg kan godt mærke at jeg ikke er hjemme hele tiden :-)

I lørdags holdt vi Farmors fødselsdag. Hun bliver 97 år lige efter påske, så jeg havde kaldt hele familien sammen, så vi kunne hygge os med en god frokost og se hinanden. Festen var en stor succes. Alle hyggede sig og Farmor nød at se hele familien samlet.

011

Desværre faldt hun natten til søndag og slog hul i hovedet og brækkede det ene håndled. Heldigvis overnattede min faster, onkel og fætter hos farmor så de kunne tage med hende på skadestuen. Jeg ved ikke rigtig hvad det er med farmor og fester? Men hun er heldigvis rimelig frisk igen.

I forbindelse med Farmors fest har vi haft overnattende gæster fra København hele weekend. Min fætter, hans kone og 2 dejlige unger på 6 og 3 år, så der har været liv og glade dage!

045

Jeg har strikket med glødendene pinde for at få Yothaka færdig til festen, og det lykkedes heldigvis. Fredag aften blev de sidste ender hæftet. Den blev skyllet op og lørdag var den klar til fest :-)

001

Jeg er meget tilfreds med den og jeg tror den vil blive brugt rigtig meget.

036

Torsdag eftermiddag plejer jeg jo at være til strikkecafe hos Sofies Forældre, men da det jo er Skærtorsdag i denne uge har vi besluttet at vi mødes hos mig istedet. Hvis der er nogen der har lyst til at komme forbi, er de meget velkomne. Vi begynder kl. 14.

  • Faktaboks
  • Mønster: Yothaka af Karen Noe
  • Garn: Karen Noe Design Linea Hør og Karen Noe Design Merceriseret Bomuld, købt på messe i Middelfart
  • Farve: 3 forskellige lilla nuancer i bomuld og lys lilla hør
  • Pinde: 4.5
  • Str: M
  • Forbrug: 290 gr, Forbrug ialt iår 3480 gr.
  • Bemærkninger: Jeg har undladt udtagninger ved taljen, da jeg ikke ville have den i A facon. Bortset fra det er opskriften fulgt til punkt og prikke :-)

16 kommentarer:

  1. Sikke noget med jeres farmor..god bedring og tillykke.

    Hvis jeg ikke liiiige skulle en tur på Sorø Sø på torsdag...såååå

    God påske Tine :D

    SvarSlet
  2. Sikke nogle hyggelige billeder! Der er da rigtigt knald på!
    God bedring med farmor og god påske!

    SvarSlet
  3. Stakkels farmor, men skønt, at hun har mod på fester i sin høje alder.

    SvarSlet
  4. Øv sikke noget med Farmor, godt at hun er ved god mod. Hvor er den blevet fin din tunika, dejlig farve til dig.

    SvarSlet
  5. Det var dog en dejlig model du der har fundet dig, og den klaeder dig perfekt. Stakkels farmor, haaber at hun kommer sig hurtigt igen. Det er dejligt at I stadig har hende og at hun endda i den alder er saa frisk at hun baade kan bo hjemme og feste.

    SvarSlet
  6. Tillykke og god bedring med farmor.
    Der fik jeg da lige en god ide til noget sommerstrik - Yothanka har længe været på ønskelisten! Din er super, lige mine farver og super til sommerhvid ;O

    SvarSlet
  7. Din Yothanka er blevet rigtigt flot!!

    På torsdag skal vi til påskefrokost hos min mands bror ellers ville jeg have taget i mod tilbuddet om strikkecafe hos dig - hav det hyggeligt!

    SvarSlet
  8. P.S.: Hvem tager farmors glas fra hende?

    SvarSlet
  9. Øv med faarmor, men dejligt at hun allerede er ved godt mod. Din tunika er super flot og nogen skønne farver til dig.

    SvarSlet
  10. Den er lækker din tunika, farven er god til dig ;)

    Håber farmor er kommet sig over faldet.

    Yt.

    SvarSlet
  11. Tunikaen er super flot. Den klæder dig rigtig godt.
    Fandt faktisk opskriften den anden dag i et hæfte fra Hendes Verden......

    Stakkels farmor. Håber da hun bliver OK. En brækket knogle er jo ikke noget at spøge med i hendes alder.

    PS: Per er vel godt tilfreds med det danske mesterskab ;-) - mon ikke han sad på rækkerne og fulgte kampen på tæt hold?

    Hilste på Line i går. Lise vidste et eller andet om Build a Bear og Påskeæg..... som var udsolgte...

    SvarSlet
  12. Tillykke med farmor og din fine tunika.
    Rigtig god påpske til dig fra mig<3

    SvarSlet
  13. Er det ikke fint å ha noen riktig, gamle kloke koner i familien? Min mormor ble 80 år i januar, og er sprek og frisk som en fisk, og riktig klok! Håper din farmor er på bedringens vei nå.
    Så flott tunikaen ble. Den kledde du godt.
    God påske!

    SvarSlet
  14. Anne: Drt kunne da ellers have været hyggeligt! :-)

    Tak Diktesoph :-)

    Eva: Du kan tro hun hyggede sig :-)

    Helle: Tak! Hun er heldigvis allerede i bedring :-)

    Lin: Vi blev enige om at istedet for gaver skulle folk bare komme og betale lidt til maden. Det viste sig at være en rigtig god ide :-)

    Kirsten: Ja, den er netop super god til sommer. Jeg glæder mig meget til at få den brugt rigtig meget :-)

    Susanne: Ærgeligt! Det kunne ellers have været hyggeligt. Jeg ved faktisk ikke hvem der tager glasset, men jeg er ret sikker på det ikke er farmors :-)

    Merete og Yt: Tak :-)

    Gitte: Tak :-) Du kan tro Per var med i hallen :-) Og øv med påskeægget. Måske de får dem igen?

    Christrunte og Ulla: Tak :-)

    Sylvia: Det er dejligt med kloge koner :-) Farmor har det bedre, men det er jo ikke nemt i den alder.

    Og rigtig god påske til jer alle sammen og endnu engang tusind tak tak for alle jeres hilsner :-)

    SvarSlet
  15. Nydelig tunika...du kler den godt.

    SvarSlet