torsdag den 7. april 2011

Moskus sjal færdigt.

Så blev jeg færdig med moskus sjalet. Det er blevet super lækkert og let. Mønstret er lige i øje og nemt at følge. Det bliver ikke sidste gang jeg strikker det.

004


Jeg havde jo 2 forskellige kvaliteter af garn. Så jeg begyndte med det “hårde” garn (det var altså ikke rigtig hård, men bare meget anderledes end det andet garn som var super blødt) og lavede kanten i det bløde garn, fordi der ikke var nok af det “hårde” til hele sjalet. Efter vask er det “hårde” garn heldigvis blevet meget blødere.

006003


Der blev sørme også lige strikket et par pulsvarmere. Og nu er der 25 gr. garn tilbage. Det kan lige blive til endnu et par pulsvarmere på et tidspunkt.

008


Min svigerinde får både sjal og pulsvarmere. Både fordi min svoger (som købte det til mig på Grønland) spurgte om der kunne blive lidt til hende af garnet, fordi hun fortjener lidt forkælelse og fordi det ikke lige er min farve :-)

 

  • Faktaboks på pulsvarmere:
  • Mønster: Green Thump, fra Ravelry
  • Garn: Moskusgarn fra Grønland
  • Farve: Brunt
  • Pinde: 4
  • Forbrug: 25 gr.
  • Forbrug iår ialt: 3015 gr.
  • Bemærkninger: Da garnet var noget tykkere end strikkefastheden, slog jeg kun 40 masker op og strikkede kun 4 huller i bladet. Jeg lavede også en lille hulkant foroven, men det var mest pjat. Den kunne jeg sagtens have undværet :-)

26 kommentarer:

  1. hvor er sjalet blevet smukt Tine...jeg har følt/mærket på moskusgarn en enkelt gang (eller to?) og det er simpelt hen så blødt :D

    SvarSlet
  2. Aj, hvor er det sjal flot - jeg kunne godt tænke mig at mærke hvor blødt det er.

    Pulsvarmerne er rigtig fine, dem kunne jeg godt tænke mig at lave.

    SvarSlet
  3. Sikke et smukt sjal. Det må bare være så blødt og varmt, at det ikke er til at forstå.

    SvarSlet
  4. Rigtig flot sjal og pulsvarmer..sikke en heldig svigerinde du har.;-)

    SvarSlet
  5. Vildt smukt sjal, du har lavet. Rigtig lækkert og gennemført mønster. Og fedt garn naturligvis :-)

    SvarSlet
  6. Det er fantastisk flot. Det skal hun nok blive glad for :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot dit sjal, ikke dårligt at få sådan en gave :-)

    SvarSlet
  8. Super smukt sjal - det bliver hun helt sikkert glad for!

    SvarSlet
  9. Hej Tine. Super smukke !! Så var det spindolie der var i det hårde garn ! Du kommer til at ligne en milion med det sjal !

    SvarSlet
  10. Hvor er det et fantastisk smukt sjal! Kan slet ikke forstå, at du kan nænne at forære det væk.

    SvarSlet
  11. Istemmer med resten af koret - super smukt sjal :-)
    Og hvor dejligt at du giver det til svigerinden det hele :-) Så har du prøvet oplevelsen med moskusulden :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er det flot! Jeg ved ikke om det er moskusulden der gør det, men superflot er det i hvert fald ;)

    SvarSlet
  13. Superflot sjal. Din svigerinde kan vist godt glæde sig til den dejlige overraskelse.

    SvarSlet
  14. Oj! Kan kun drømme om hvor lækkert det må være. Smukt er det i hvert fald og at du glæder din svigerinde med det, gør det næsten endnu smukkere.

    SvarSlet
  15. Hvor er det et smukt sjal du har strikket, det må din svigerinde blive meget glad for;)

    SvarSlet
  16. Istemmer mig koret af roser til dig og dit sjal.. Synd vi ikke kan føle på det gennem skærmen.
    God weekend til dig og dine

    SvarSlet
  17. Meget smukt. kan levende forestille mig hvor blødt lækkert og luftigt det er.

    SvarSlet
  18. Meget smukt sjal, det er så fantastisk. Det er også min drøm, at prøve at strikke et sjal i moskusuld, måske en dag det vil lykkes.

    SvarSlet
  19. Waoo det er blevet flot det sæt, det sjal er super skønt i mønsteret. Jeg tror at det er et af de mønstre man skal holde tungen lige i munden til og ikke se tv samtidig.

    Flot lille tørklæde du har strikket, men det er jo nok for varm i dag.

    God weekend !

    SvarSlet
  20. Super flot! Og ja, som Irene siger, så er det svært at forstå, du kan skille dig af med det - jeg ville græde mig selv i søvn ;)

    SvarSlet
  21. Tusind tak alle sammen!
    Der er flere grunde til at jeg ikke beholder det selv.
    For det første er det slet ikke min farve!
    For det andet, vil jeg gerne glæde min svigerinde, der har været sygemeldt et halvt år med 2 diskusprolapser i nakken.
    For det tredje, troede jeg ikke min svoger ville købe så meget til mig. Jeg ville jo bare gerne gramse lidt og afprøve det.
    Og for det fjerde har jeg slet ikke betalt for garnet. Det har min svoger jo :-)
    Men mønstret skal helt sikkert laves igen engang. Det er meget smukt!

    SvarSlet
  22. fantastisk flot sjal, godt det ikke er din farve, så havde det været svært at forære væk :-)

    SvarSlet
  23. Тhanks a lot foг shaгing this
    with all folks you actually recognize what you аre sρеaking about!
    Bookmarked. Plеase adԁitionally talκ over with my site =).
    We could have a link traԁe contract betωeen uѕ

    My wеbsitе - activate iphone without itunes
    Also see my webpage > iphone repair chadstone

    SvarSlet
  24. flot sjal. Du har opskriften fra Jared Flood - kan det købes på dansk hos dig?? Hilsen Nanna

    SvarSlet
  25. Super smukt sjal :) Tak for inspiration. Jeg er godt i gang med at strikke den nu. -Har købt opskriften JuneBerry og downloaded den på dansk.

    SvarSlet
  26. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet