tirsdag den 1. maj 2012

Siden sidst..

- Det har vist sig at Gåseøje er for stor :-(
  Men heldigvis kom strikkepigerne fra Sofies Forældre på den gode ide at jeg skal tage noget af skuldrene, og så kommer den til at passe. Jeg har ikke fået ordnet det endnu, men det varer ikke længe. Jeg er sikker på det bliver rigtig godt.

- Endnu en sommertop er fløjet af pindene. Men da den blev vasket blev den bred og kort, så den skal desværre finde en anden ejer. Faktaboks nederst i indlægget.

- Farmors 98 års fødselsdag blev afholdt med stor succes. Og der var ingen skader :-)

- Cecilia blev luftet til konfirmation i søndags. Og den blev rost meget :-)

- Jeg har fået den ide at jeg skal have strikket en Model Edith inden d. 19 maj, hvor mine svigerforældre holder 2 x 70 års fødselsdag. Jeg satser på at det går, ellers må jeg jo gøre som Gitte og tage nætterne med :-)

- Startitis hærger huset. Der er slået op til en masse nye ting. Jeg håber det snart holder op! Ellers får jeg jo ikke Model Edith færdig til tiden ;-)

- Charlotte Kaae kommer til Århus d. 26 maj og afholder workshop i Fandango. Det bliver rigtig spændende og jeg glæder mig meget til at høre hende fortælle om sine designs, farver og magiske nøgler. Billetter kan købes her.

026

  • Faktaboks:
  • Mønster: Sommerbluse med hulmønster fra Bohemestrik (Charlotte Tøndering)
  • Garn: Lang Yarns Seta Tweed købt i Fandango
  • Farve: Grå med nister
  • Str. M
  • Pind: 3.5
  • Forbrug: 297 g
  • Forbrug i år ialt 2791 g
  • Bemærkninger: Dejligt mønster at strikke. Dejlig model der passede perfekt inden vask. men som nævnt tidligere blev den meget kort og bred efter vask. Ærgerligt!  Jeg må finde en der bliver glad for den. Jeg gider ikke trævle den op.

5 kommentarer:

  1. Hvor er det synd, sommerblusen ikke passer dig, den er utrolig pæn. Jeg skal hen og kigge i min udgave af Boheme-strik, jeg kan slet ikke forstå, jeg ikke har fået øje på den før nu.
    Jeg synes startitis er en skøn lidelse, og jeg synes altid den går over af sig selv. I øjeblikket "lider" jeg mere af færdiggørelsestrang - gud ved hvor længe det varer?
    Godt du har fundet en løsning på Gåseøje, det ville have været meget synd andet.

    SvarSlet
  2. Nej hvor er det ærgeligt med den bluse, for den er så flot og det er da også et stort arbejde. Jeg håber du finder en der passer den. Det er synd at gåseøje driller, for den er så fin til dig, jeg håber du får den til at passe, når du har taget lidt af skuldrene. Jeg kan godt forstå du har fået ros for cecilia, din udgave er også den flotteste jeg har set. God fornøjelse med Edith, det er ambitiøst at skulle nå det inden 19. maj, men det ved du jo, du har jo allerede strikket en Edith. Jeg håber det lykkes for dig. Tillykke med farmor, det er en imponerende alder, så det var godt der ingen skader skete.

    SvarSlet
  3. Dt var da godt at der ikke skete farmor noget. Dt er jo næsten en gave i sig selv :-)

    Øv at den er blevet for stor... Du bliver nødt til at vende dig til at du er krøbet, og at strikkeopskrifter er et nummer støtter end tøj man køber i butikker. MINIMUM.... For jeg strikker stramt og strikker stort set altid small. Køber jeg tøj er jeg aldrig under en medium.

    Lækker sommerbluse.

    SvarSlet
  4. Ærgerligt med den bluse som blev for bred og for kort i vask, det sker tit for folk (også mig), det er da superærgerligt for det er da ikke billigt supermarkkedsgarn.

    Til gengæld er det dejligt at høre at der er fundet en løsning omkring størrelsen på Gåseøje.

    SvarSlet
  5. Øv det var da en skam med din sommerbluse !

    Din Kjole er godt nok blevet flot Tine, glæder mig til at se dig i den.

    SvarSlet