lørdag den 24. august 2013

Klar til Skovtur

Ihvertfald hvis ikke, det bliver på en alt for varm dag ;-)

                   2013-08-23 09.47.592013-08-23 09.44.08

Kjolen har ligget længe i skammekrogen, fordi jeg prøvede den på et tidspunkt, og syntes den var for lille.
Jeg fik så fat i den forleden, og blev enig med mig selv om at hvis den var helt håbløs, så var det bare at trævle den op.
Heldigvis passede den egentlig meget godt (og jeg har bestemt ikke tabt mig, så det er ikke derfor!) .Så tog jeg mig selv i nakken og strikkede den færdig.
Det vist sig så, at det eneste jeg manglede var ca. 20 cm i længden og de korte ærmer. Det tog derfor kun et par aftner og så var den færdig! Kjolen er strikket oppefra og ned, så der var heller ikke meget montering.

  • Faktaboks
  • Mønster: Skovtur fra Strik en stund af Annette Danielsen
  • Garn: Alm. supersoft og Karen Noe Merceriseret Bomuld.
  • Farve: Dyb rød
  • Pind: 3.5
  • Str. M
  • Forbrug: ialt 330 g (190 g supersoft og 140 g bomuld)
  • Forbrug i år i alt: 6101 g
  • Bemærkninger: Strikkede kjolen ca. 6 cm længere end mønstret sagde. Ribben i bærestykket blev strikket 4 cm længere.
    Ribben på ærmet drillede mig lidt, da jeg ikke kunne få det til at passe med ribben på kjolen. Man skal lave nogle indtagninger i ribben, dem lagde jeg under ærmet, og fik det til at passe :-)

16 kommentarer:

  1. Den er god til dig og dine rettelser er perfekte jeg er i gang med en Skovtur og hvis den skal være længere til dig tror jeg også den skal være det til mig. 1000 tak.

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot Tine, godt du fik mere længde på, det er så fordelen ved at strikke topdown

    SvarSlet
  3. Hvor er det godt du strikkede den færdig.
    Den er fint til dig og farven er skøn.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot! Godt den kom ud af gemmerne og at den passer dig så fint, det ville jo være synd og skam at sådan et stort projekt skulle trevles op.
    Den klæder dig rigtig godt!!

    SvarSlet
  5. den er sørme flot! Vil straks finde min frem....jeg er knap færdig med ribben....men den har ligget længe også. I øvrigt en rigtig pæn hals, der bliver.

    SvarSlet
  6. Lækker fin kjole, den er jo perfekt,godt den kom ud af skammekrogen.

    SvarSlet
  7. Den er blevet god til dig, Tine og superflot farve :-)

    SvarSlet
  8. Fantastisk flot. Den passer dig jo perfekt! Farven er bare skøn.....

    SvarSlet
  9. For lille - nej da!,, den passer perfekt. I ser super godt ud - dig og skovtur. Flot farve, som og bare klæder dig.

    Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  10. Superfin kjole og du er da laber i den ;-)

    SvarSlet
  11. Superflot kjole, den passer dig perfekt og farven er god til dig.

    SvarSlet
  12. Jeg strikkede osse en Skovtur i foråret og syntes osse den var lidt lille. Men jeg er rigtig glad for den nu og har plan om en mere.
    Næste gang vil jeg strikke lidt mere vidde i foroven.
    Men den er rigtig flot til dig og super lækker farve

    SvarSlet
  13. Det er en rigtig sød kjole :o)

    SvarSlet
  14. Den er da blevet superflot, og farven er skøn.
    Jeg overvejede i tidernes morgen at strikke en, måske skulle jeg overveje det igen....

    SvarSlet
  15. Jeg rødmer og bukker og takker mange gange, for alle jeres søde ord :-)
    Så mange roser, det er altid dejligt at få. Tak!

    SvarSlet
  16. Buk du bare en gang mere, for herfra er der flere roser😉

    SvarSlet