lørdag den 20. maj 2017

Nyheder fra Garnkisten

Det er da vist et stykke tid siden, jeg har vist jer nyheder fra butikken.
Så det må jeg da hellere gøre noget ved.

Fantastisk lækkert engelsk garn fra Baa Ram Ewe.

Alle Titus

Garnet hedder Titus.
Det består af 70 % uld (50 % Wensleydale og 20 % Blue Faced Leicester) og 30 % engelsk Alpaca
Garnet er 100 % engelsk, dvs. at ulden kommer fra England, og er både spundet og farvet i England.
Garnet er opkaldt efter Sir Titus Salt, der var den første forretningsmand, der fik Alpaca til England i 1836 og begyndte at farve og spinde det på sit spinderi.

Jeg har 21 forskellige farver.

Baa Ram Ewe, der har produceret garnet, har også lavet nogle fine rør, med 6 x 12 g garn i forskellige farver.
I hvert rør er der en opskrift til et par pulsvarmere, men rørene er også helt oplagte, hvis man skal strikke mønster strik.
Der er 4 farvekombinationer, som alle er opkaldt efter noget slik.

E

 A B CD

Der er 15 % nyhedsrabat på garn og rør til og med på søndag d. 21. maj

Jeg har også købt forskellige opskrifter og lidt bøger, der alle passer til garnet. Her er et par eksempler:

Jeg kunne heller ikke stå for disse fine strikkeposer da jeg skulle bestille:

Der er 4 forskellige tekster:                        

Knitting on the Dock of the Bay
No woman, no Ply
Voulez vous Crochet avec moi ce soir
Purls just wanna have fun

Poserne er lavet af lagenlærred med sort tryk og måler 25 x 30 cm

Jeg er også gået lidt amok i knapper og lukketøj.
Der er simpelthen kommet så meget nyt i butikken!
Du kan se mange flere i webshoppen.

 Bomuldsknap alle 3 Læder 4 Stor horn m rille Horn med relief Mini træ alle Mat emalje rød Håndfarvet perlemor alle Træ m knust perlemor Sjalsnål med snoet metaltråd Mørkt træ med mønster Nål Bøffel ring   pind White Wash træ nål

1 kommentar: