lørdag den 18. juni 2011

Retro.

Min nabos datter spurgte forsigtigt om jeg ville strikke lidt til hendes dreng.
Jeg strikkede til hende, da hun havde født og og hun har været meget glad for det jeg har strikket. Og selvfølgelig ville jeg da det!
Babytøj er altid hyggeligt at strikke. Hun havde selv en klar ide om hvad det skulle være. Noget retro i brunt og gult!

Og det blev det :-)

003

Jeg havde lidt knapper med hjem i udvalg. Jeg vidste godt hvilke jeg selv ville vælge, men syntes alligevel at hun selv skulle være med til at bestemme.

004

Heldigvis var hun enig med mig, og det blev de gule.

010

  • Faktaboks
  • Mønster: Cardigan: Wonder Years af Elisabeth Smith (Ravelry)  Bukser: Baby Drops 13-12
  • Garn: Lana Grossa Merino Superfein
  • Str: ca. 1 år
  • Farve: Brun og gul. Farven er mest rigtig på det nederste billede.
  • Pinde: 3.5 og 4
  • Forbrug: Glemte at veje det men ca. 275 gr.
  • Forbrug ialt iår: 4681 gr.
  • Bemærkninger: Bukserne er strikket efter str. 12/18 mdr. uden ændringer.  Cardiganen er strikket efter str. 3 år og rettet lidt til efter nogle mål jeg tog af en af hans trøjer. Knapkanten er strikket på tilsidst, på samme måde som man strikker kant på camomille, altså strikket vandret på. Jeg samlede masker op langs kanten, og strikkede rib nedad, og strikkede 2 masker med fra kanten hver anden gang for at den ikke skulle gabe. Er ikke helt tilfreds, den gabte en lille smule. Næste gang skal der strikkes lidt flere masker sammen.

14 kommentarer:

  1. Dejligt sæt du har kreeret! Det skal nok blive brugt

    SvarSlet
  2. Hvor er det fint og rigtige retro-farver :O)
    Det er jo altid skønt at strikke småt og godt!

    SvarSlet
  3. Det er da virkelig retro på den fede måde :-) Super fint sæt!

    SvarSlet
  4. Rigtig sødt og retro....
    Bare det var mig der havde nogle der gerne ville have noget hjemmestrikket baby tøj;0)

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare super fint!! Elsker detaljen med de gule striber. Jeg er sikker på at hun bliver rigtig glad for det :)

    SvarSlet
  6. Ih, hvor er det smart.
    Det bliver hun da rigtig glad for :-)

    SvarSlet
  7. Skønt skønt at have en sød nabo som dig, flot sæt ! *smil*

    SvarSlet
  8. Sikke et fedt sæt! Hvor er du sød at du gider :-) Det er blevet dejlig retro på den helt rigtige måde :-)

    SvarSlet
  9. Sikken et sødt lille sæt, Tine - jeg lavede sådan et brunt/gult sæt til min ældste søn i midtfirserne ;-) Kan huske jeg syntes den brune farve var så praktisk, når han skulle kravle ude ;-)

    SvarSlet
  10. Superfint sæt Tine! Det er fine farver til en lille dreng og et lunt sæt til et kravlebarn:-)

    SvarSlet
  11. Hvor er det fint! Det bliver hun da glad for:-)

    SvarSlet
  12. Dejligt sæt. Det bliver drengen og ikke mindst moderen da glad for.

    SvarSlet
  13. I kan tro moderen blev glad.
    Det var (heldigvis) fuldstændig lige som hun havde tænkt at det skulle være :-)
    Jeg ved ikke om drengen blev glad, han sov :-)

    SvarSlet
  14. Fik flashback til dengang min søster og jeg var i ens grønne smækbukser med gule blomster og knapper :-). Dit sæt er supersødt.

    Er også igang med strik til de mindste - det er nu lidt skønt med babystrik engang imellem.

    SvarSlet