lørdag den 3. september 2011

En strikke hemmelighed

Men i gerne må se, da jeg er ret sikker på modtageren ikke læser med her.

007

Når vi (altså ca. halvdelen af strikkesøstrene) skal afsted til Fanø, skal vi bo i sommerhus, som Irenes veninde ejer. Vi har fået lov til at låne det, uden at hun vil have noget for det.
Så derfor laver vi selvfølgelig en kurv til hende som tak, med forskellige lækkerier i, og lidt strik også. Hun er nemlig ikke selv strikker. (hvis hun var, havde vi nok ikke fået lov til at låne huset :-D)

Mit bidrag er disse pulsvarmere. De er lavet af det absolut sidste moskusgarn. De vejer ingenting, og er dejlig varme og bløde. Jeg håber de falder i god jord.

  • Faktaboks
  • Mønster: Fable Fingerless Mitts – gratis opskrift fra Ravelry
  • Garn: Moskusgarn fra Grønland og små rester supersoft til blomsterne
  • Pinde: 4
  • Forbrug: 22 g
  • Forbrug iår ialt: 5.907 kg
  • Bemærkninger: Jeg delte garnet i 2 lige store (eller rettere små) dele, og strikkede til der ikke var mere garn. Derfor var der heller ikke garn nok til de fine stropper som er i opskriften. Til gengæld broderede jeg små blomster på.

17 kommentarer:

  1. det er en rigtig lækker og fin gave...spændt på om vi skal bo i nærheden af hinanden? Tiden nærmer sig og som jeg dog glæder mig til gode dage på Fanø :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare fine. Og jeg har jo "følt" på garnet, så jeg kan sagten forestille mig hvor bløde de er. Super fint med de små broderede blomster.

    Har helt dårlig samvittighed over jeg ikke lavet noget hjemmelavet - synes ikke jeg gider flere gaver oven på de 3 tørklæder....

    SvarSlet
  3. Hun bliver da vildt glad - Irenes veninde !
    Sødt med blomsterne :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine Tine! Dem tror jeg hun bli`r vildt glad for!

    SvarSlet
  5. De ser rigtige lækre ud, dejlige bløde. Håber hun bliver glad for dem.

    SvarSlet
  6. Sikke en lækker luksusgave:-)

    SvarSlet
  7. Så fine de er Tine og ren luksus i det garn :-) Jeg er også lige blevet færdig med halsedissen - så der kommer da et par strikting i kurven :-)

    SvarSlet
  8. Hun bliver da totalt forkælet. Herligt. Ih jeg er så "god-misundelig" over at I skal derover. Det bbiver bare sååååååååå skønt. Husk at indsuge alle indtryk og del dem med os andre "stakler" der må blive hjemme høhø.

    SvarSlet
  9. Det må være fantastisk at få en kurvfuld ting og sager fra jer.
    En god måde at sige tak for lån, når I nu ikke må betale "rigtigt" for lån af huset.
    Glæder mig til at høre om turen..

    SvarSlet
  10. Dem må hun da blive glad for - og hvilken god idé at "betale" lidt fir lånet af huset :-)

    SvarSlet
  11. Nøj, jeg er ogsån helt sikker på hun bliver glad for dem, man kan da ikke andet.

    SvarSlet
  12. Hvor er de fine, sikke en luksusgave. Vi skal også til Fanø, og jeg kan slet ikke vente!! Vi ses dernede :)

    SvarSlet
  13. Jeg ville ihvert fald sætte stor pris på sådan en gave.
    Måske vi ses derovre på øen; vi skal 6 afsted fra vores lille lokale "klub" og skal bo i sommerhus i Rindby. :-)

    SvarSlet
  14. Anne: Det kunne da være sjovt hvis vi gjorde :-)
    Gitte: Det kan jeg sørme godt forstå! Vi behøver jo heller ikke alle strikke noget :-)
    Nynne: Ja, det håber jeg da :-)
    Irene: Det er jeg glad for at høre :-)
    Pia: Det satser jeg på :-)
    Dorthe: Og jeg fik brugt den sidste rest :-)
    Lene: Det lyder godt :-)
    Lin: Det kan du tro jeg vil!! Og tage en masse billeder og skrive om det når jeg kommer tilbage :-)
    Ulla: Jeg håber ihvertfald at hun bliver glad :-)
    Susanne: Det var Irenes geniale ide :-)
    Helle: Det håber jeg :-)
    Camilla: Vi ses :-)
    Fru Thorsted: Det kunne da være hyggeligt :-)

    SvarSlet
  15. Det bliver da en fantastisk kurv at modtage :-) De små blomster giver en rigtig fin effekt på et på bløde, bløde pulsvarmere

    SvarSlet
  16. De ser da myke og luftige ut! Og hun vil nok bli kjempeglad for en kurv full av strikkerier.

    Jeg er så glad for at jeg kan strikke og lage ting, og kan glede andre med det. Akurat for tiden lager jeg noe i rødt til en venninne, som trenger trøst og litt ny energi. Jeg håper hun blir glad.

    Og så ses vi snart på Fanø!!!!!

    SvarSlet
  17. Åh de må være skønne, super flot med de blomster jeg håber at I får en rigtig dejlig tur til Fanø!

    SvarSlet