onsdag den 28. september 2011

Fanø Del 1

Det var mit første besøg på både Fanø og Strikkefestival. Men absolut ikke sidste.

020

Hvor er det dog en dejlig ø, med mange skønne steder, og smukke huse.

019

Især i Sønderho hvor vi boede og hvor vi var mest.

016

Vi boede i dette dejlige sommerhus, som Irenes veninde ejer, og som fortalt før, havde vi Michael til at lave fantastisk mad til os! Det var luksus siger jeg jer!.Maden blev spist inden jeg fik taget billeder af det, men jeg kan fortælle at det bl.a  bestod af græskarsuppe, jomfuhummerhaler, lammekølle, kalveculotte og 3 slags kartofler. Heldigvis ikke på samme tid :-)
Derfor var det selvfølgelig også ærgerligt at den dessert jeg havde lovet at tage med, mislykkedes totalt.
Jeg havde glemt at komme smør i lagkagebundene, og så bliver de altså noget tunge kan jeg godt afsløre!

013

009

For at det ikke skulle være løgn, mislykkedes den kage også, som jeg havde bagt til vores møde med Marianne, Anne, Sylvia og Judith. Denne gang tror jeg grunden var at jeg havde brugt frosne bær og ikke friske som opskriften sagde. De havde vædet for meget, og kagen var derfor helt flydende i midten! ØV!

049

050

051
Nå men vores alt for korte sommerhusmøde, var nu alligevel super hyggeligt!! Tiden fløj afsted, og vi havde sikkert siddet der endnu, hvis ikke Michaels mad havde kaldt :-)

Som tak til Michael, havde vi købt en kurv med spændende italienske lækkerier, og jeg havde strikket et halstørklæde til ham. En mand til strikkefestival uden strik, det går virkelig ikke :-)

      001002

  • Faktaboks
  • Mønster: Spindelvæv af Annette Danielsen
  • Garn: Alpaka Premium fra Schachenmayr købt hos Fandango
  • Farve: Koksgrå, dyb rød, og turkis/ petroleum (farverne snyder på billedet)
  • Pinde: 6
  • Forbrug: 122 g
  • Forbrug iår ialt: 6.129 kg

13 kommentarer:

  1. Hvor må det have været skønt at sidde og strikke sammen med så mange søde mennesker, måske jeg skal forsøge næste år.

    Skønt tørklæde du har strikket til Michael !

    SvarSlet
  2. Det var synd med dine kager, men det beroliger mig, at jeg kan ane på din beskrivelse af resten af menuen/erne i jeres sommerhus, at I dog ikke har måttet sulte!

    Sikke nogle dejlige strikketimer, I ser ud til at have haft. Og I har ikke været ene om det.

    Det er dejligt at være til strikkefestival.

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig hyggeligt ud!
    Og jeg er helt enig Fanø er en dejlig ø - og strikkefestivallen den hitter ;O)
    Øv med dine kager, men heldigt at i ikke kom til at gå sultne i seng ;O)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig god tur.
    Halstørklædet er superflot, kan godt lide farvevalget.

    SvarSlet
  5. Det var en helt utrolig skøn weekend, jeg kan se at I er blevet vældig forkælet med al den gode mad. Jeg er selv helt bidt af Sønderho, det er noget af det skønneste at færdes i, pragtfulde omgivelser til en strikkefestival :)

    SvarSlet
  6. Det lyder som en super weekend Tine..
    Skidt pyt med kage og dessert, bare du ikke tabte masken;OD

    SvarSlet
  7. Hei Tine, og takk for sist! Det var virkelig hyggelig å få mørte deg og de andre pigene IRL.
    Kaken din fallt virkelig i min smak, selv om den var rå i midten. Hadde de andre ikke nektet meg, hadde jeg spist opp resten av kaken...hi hi

    Jeg kom hjem i ettermiddag, og hadde en fantastisk dag i København med Marianne i går, hvor jeg fikk brukt opp mine siste penger ;)

    Så håper jeg å se dere snart igjen. Vi er allerede igang med å planlegge en "strikketur" til våren.
    Knus, Sylvia

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Er sikker paa at kagen smagte himmelsk, det er bare dig der er for beskeden hihi.
    Michael er da saa sandelig vaerd at have med hihi.

    SvarSlet
  9. Kagen smagte himmelsk, trods den ubagte midte...vi spiste os indad :)
    Det var dejligt at få hilst på jer igen...ser frem til et møde i 2013 :)..hvis ikke før!

    SvarSlet
  10. Helle: Du kan tro det var skønt! Og vi savnede jer der ikke var med.
    Kirsten A.: Jeg kan love dig at vi gik ikke sultne i seng på noget tidspunkt :-)
    Kirsten: Det er bestemt heller ikke sidste gang jeg var afsted :-)
    Uldbegavet: Tak :-)
    Karen-Ditte: Sønderho er simpelthen den skønneste by!
    Ulla: Jeg måtte vist strikke lidt baglæns på et tidspunkt, men det var noget med at vi snakkede så meget :-)
    Sylvia: Det var super hyggeligt at mødes!! Jeg håber snart vi kan mødes igen!
    Lin: Tak :-) Ikke beskeden, bare irriteret over at der gik koks i det :o)
    Anne: Godt i fik spist lidt mere af den! Håber da bestemt ikke det kommer til at vare 2 år før vi ses igen!! Men vi skal da helt sikkert afsted igen om 2 år :-)

    SvarSlet
  11. Kæreste Tine,

    Tanken om, at være alene med 7 stærke strikke søstre isoleret på en øde ø,kunne vække selv en død mand til live.

    At være en isoleret hane blandt 7000 kvindelige og særdeles aktive håndarbejdere på Fanø éen enkelt weekend, sendte (M)anikken ind i et lille punkt over næseroden og forårsagede spontant "De retfærdiges Søvn".

    Du, min smertens gudinde, selvgjorde en Halslænke til mig af Ædel Tråd.

    Til at holde mig fast i Troen.
    Til at strække mig i Håbet.
    Til at gøre mig fri i Kærligheden

    Tak for en dejlig Weekend

    SvarSlet
  12. Sikke en skøn weekend vi alle havde!! Det hele gik op i en højere enhed, smukt vejr, smuk ø!! Garn i massevis, strik i massevis, god mad, rødvin, og tøsesnak. Jeg er stadig helt høj :-)
    Hyggeligt at møde dig igen Tine, og træffe dine strikkesøstre :)

    SvarSlet
  13. Selv tak Søde Michael.
    Et lille halstørklæde var da det mindste jeg kunne gøre :-)

    Camilla: Også meget hyggeligt at møde dig! Det så bestemt også ud til at i hyggede jer :-)

    SvarSlet