mandag den 8. januar 2018

En kolbøtte Del 1

I slutningen af maj 2017; opdager jeg at der er noget anderledes med mit venstre bryst.
Det føles ikke som en knude, men som et hårdt, lidt firkantet, område.

Jeg går og mærker på det nogle dage.
Jo mere jeg mærker, jo mere ømt bliver det..
Men jeg er ikke urolig.
Jeg havde været til træning, og bl.a. trænet brystmusklulatur.
Så det var nok det...

Alligevel får jeg Per til at mærke efter en dag.
Og han syntes også det føles anderledes.
Så jeg booker en tid ved lægen, bare lige for en sikkerheds skyld.

Lægen kan også godt mærke “firkanten”
Måske det er en bindevævsknude, siger han.
Men, for en sikkerheds skyld, henviste han mig til mammografi og undersøgelse, under kræftpakken.
Han talte også om, at muligheden for brystkræft var der, og at jeg selvfølglig skulle have den tanke i baghovedet.
Men han virkede ikke bekymret, så det var jeg heller ikke.

Jeg får en tid til undersøgelse.
Om 1 1/2 uge.

Så jeg væbner mig med tålmodighed.




2 kommentarer: