lørdag den 20. januar 2018

Julekalender


I december 2016 sagde min bedste veninde:

Næste år, skal vi lave julekalender til hinanden.
24 pakker
Kun gode ting
Beløbet var fastsat
Med den undtagelse, at hvis man tog noget fra sin butik, talte det ikke med i regnskabet. (Hendes mand har en frisør salon)
På den måde kunne andre gaver blive større og bedre ;-)

Så jeg gik straks i gang med at være kreativ.
Det endte med at 8 af pakkerne var hjemmelavede.
Og flere endda hæklede!


Tykke sokker
Mønster: Dip Dye sokker fra Camilla Vad


Hæklet Kay Bojesen fugl
Mønster fra Majsas Blog
Garn: Alm bomuld 8/4


Strikkede engle


Glimmer strømper
Mønster: Embossed Leaves fra bogen Favorite Socks
Garn: rest fra lageret - Lang Yarn Mille Colori


Hæklede vatrondeller
Mønster fundet på YouTube
Garn: Økologisk bomuld 8/4


Ankers Sommerbluse
Mønster: Petite Knit


   

Hæklet bogrotte
Opskriften fundet her
Garn: Alm. Bomuld 8/4


Gaven til 4. Advent, som også var d. 24.dec.
Lækkert halstørklæde
Mønster: Bølger fra bogen Sand
Garn: Mimi Mink (mink/cashmere)

Det ser lidt vildt ud, men husk at det er lavet over hele året ;-)
Alle gaverne faldt i god jord. 

2 kommentarer:

  1. Skøn idé. Og sikke heldig din veninde var.
    Jeg har selv haft samme tradition med en veninde i måske 35 år nu. Det er dejligt hvert år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sjove er at min veninde siger at bi har gjort det før, engang da vi var unge.
      Men jeg kan simpelhen ikke huske det?
      Mærkeligt.
      Men det har været rigtig sjovt :-)

      Slet