mandag den 29. januar 2018

En koldbøtte Del 5

I løbet af de sidste mange år, er der sket kæmpe fremskridt i kræftbehandlingerne.
Især på brystkræft området, er der sket meget.

Og det er jeg selvfølgelig rigtig glad for.

For på en eller anden mærkelig måde, var det ikke så slemt at få kemo som jeg havde frygtet.
Før i tiden, kastede man op, nærmest under hele kemobehandlingen.
Nu får man masser af kvalmestillende piller med hjem.
Nævner man en bivirkning, bliver der straks taget hånd om det.

Jeg ihvertfald sige, at jeg på alle måder, har følt mig i gode hænder, under hele forløbet.
Afdeling 5 på Kommunehospitalet er fuldstændig fantastiske, og de fortjener rigtig meget ros.
(Og det har jeg også givet dem) 😍

Nå, det var det med kemoen.
Er i tvivl om jeg skal fortælle om mine behandlinger?
Om de bivirkninger jeg fik?
Om de utrolig fantastiske sygeplejersker der er på afdelingen?
Hvordan jeg, på trods af behandlinger, kunne passe butikken?
Om alle de andre patienter, men får et helt specielt forhold til undervejs?
Om de venflon (en slags nål) som bruges hele tiden, og som kommunen udskiftede til et billigere produkt, hvilket medførte mange smerter og unødvendige stik? (Har netop set at de er blevet skrottet! Hurra)
Den fantastiske hjælp jeg fik til butikken!
MR scanninger og lægesamtaler?

Listen er lang, med ting jeg kunne fortælle.
Kan sige at de 5 måneder, var lange imens det hele stod på, men når jeg ser tilbage på, så gik det alligevel hurtigt.


Jeg vælger ikke at skrive om det hele.
Mest fordi det vil fylde utroligt meget.
Men også fordi jeg tænker at det ikke er interessant, i alle detaljer, for så mange andre end nogen der har været, eller skal igennem samme omgang.

Så hvis der er nogen der har spørgsmål, er de meget velkomne til at skrive en mail til mig.
Jeg fortæller gerne mere detaljeret.
Selvom alle oplever kemo og bivirkninger forskelligt, er der alligevel altid nogen erfaringer man kan bruge.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar