lørdag den 30. maj 2009

Er der nogen der kan hjaelpe?

Min svigerinde har imponeret mig meget. Hun viste mig et babytaeppe hun havde strikket til Neal, da han var lille. (han er 4 nu) Hun havde laert sig selv at strikke efter en bog (den slags er der mange af herover) men kunne ikke finde ud af at haefte ender. Saa det hjaelp jeg hende med. Hun viste mig saa noget garn hun havde kobt i Danmark engang, og hun ville egentlig meget gerne igang med at strikke. Helst noget til drengene. Og det ville jo vaere godt at begynde nu hvor jeg er her, til at hjaelpe hende. Vi har faet kobt lidt pinde til hende (alm. bambus rundpinde) i forskellige str. MEN.. det er her i kommer ind....vi har ledt med lys og lygte efter opskrifter til born. Vi har fundet mange til babyer men de slutter ved 3 ars alderen. Og der er ellers mange (laekre!!) strikkeboger her, men lige netop dette kan vi ikke finde. Er der nogen af jer, der kender nogle gode boger. De skal vaere paa engelsk, med opskrifter til born imellem 2 og 10 (ca.) og ikke for svaere??????

8 kommentarer:

  1. Hej Tine -
    Alle Garnstudios opskrifter findes jo også på engelsk. Men der har du sikkert været.
    Så er der www.Knitty.com, der er også børneopskrifter.
    Ravelry?

    SvarSlet
  2. Hvad med Drops Kids, der er da en del opskrifter, allesammen oversat til engelsk

    Iøvrigt en skøn sweater til nevøen :-)

    SvarSlet
  3. Lucinda Guy har lavet nogle fantastiske bøger. Jeg har en - der er en del mønstere med flere farver - men man kan jo bare strikke ensfarvet. Handknits for Kids. Går op til 5 år.

    SvarSlet
  4. Jeg har selvfolgelig vaeret pa Garnstudio, som Gitte siger og vi har ogsaa kigget paa Ravelry.
    Problemet er at hun ikke har en printer hjemme, saa hvis vi finder noget paa nettet skal min bror have linket sendt, og printe det ud paa hans arbejde.
    Saa derfor vil boger vaere bedst.
    Vi har faktisk kigget paa Lucinda Guy, Gitte, men hun syntes ikke lige der var noget.
    Maaske er der for mange pige ting i den :o)

    SvarSlet
  5. Tine - der er disse, som jeg selv har på dansk: Fiona McTague: Knits for children and their Teddies.
    Erika Knights: Simple knits for little Cherubs. Zoe Mellor: Adorable knits for tiny tots.
    Den sidste er nok den mest brugbare, for der er en helt enkel vest i striber til drenge. Jeg tror på, at det er fantastisk god træning for din svigerindes arm at strikke, men det må endelig ikke gøre ondt, så skal hun holde en pause. Så måske det allerbedste ville være at starte med at strikke søde karklude/vaskeklude i bomuld eller halstørklæder eller små veste til drengene. Kh Irene

    SvarSlet
  6. Tak Irene: Jeg skal sige det videre.
    Jeg er ikke sikker paa jeg kan faa hende paa ideen med smaa projekter.
    Hun vil meget gerne lave en bluse til drengene.
    Vi har fundet et monster pa garnstudio, som er enkelt, og saa sidder jeg med paa sidelinjen :o)

    SvarSlet
  7. Hej Tine
    Jeg har strikket til min drenge fre Easy knits for little kids af Catrrine Tough - g så er der et Rowan magain - det er ret gammelt - der er en stjerne støje udden på - når jeg finder det kal jeg nok skrive hvad det hedder. Der er ret fie drengetrøjer der i , både af de nemme slags o de mere sværer.

    SvarSlet
  8. Tak Nynne.
    Jeg skriver straks titlerne ned.
    Den med stjernetrojen tror jeg vi har set her ovre.

    SvarSlet