søndag den 10. maj 2009

I vinterhi.

2 af min projekter ligge lige nu i vinterhi.
Mr. Greenjeans (ravelry link) Strikkes af Cascade 220
Og min selvkomponerede bluse. Strikkes af Hjertegarn Alpaca Silk
Jeg har ikke ret meget lyst til at strikke uldne trøjer lige nu. Jeg har mere lyst til at strikke sommertoppe. Så derfor har jeg startet disse 2 op:
Ballet Camisole (ravelry link) Strikkes af Araucania.
Og en Drops model. Strikkes af Drops Silke Tweed. Jeg har aldrig strikket i Silke før. Den duft skal jeg lige vænne mig til :-)
Når de er færdige, kan det være jeg har lyst til at strikke uldtrøjer igen :-)

8 kommentarer:

  1. De ser da også søde ud de to toppe, og det er jo nu, man har brug for dem-

    SvarSlet
  2. Det synes jeg da lyder meget fornuftigt - strik til den årstid det passer til ;-))

    SvarSlet
  3. Den der Ballet Camisole er da ualmindelig sød.

    Må tilstå at jeg elsker at strikke i uldgarn. Synes så tit jeg bliver skuffet når jeg strikker i bomuld. Det bliver langt/bredt eller....

    Men - jeg må simpelthen i en garnbutik efter noget mere forårsagtigt. Lige nu er jeg ved at vinde garn til uldkjolen købt i Vissenbjerg. Er gået i stå med Topstykket. Kan ikke finde ud af opskriften. Mail er fremsendt til Bente Geil.

    SvarSlet
  4. Det er to rigtig søde sommerbluser du har på pindende lige nu. Det er nu rart at sidde med noget sommerligt i stedet for en stor vinterbluse. Det er også somom at sommerfarverne er lidt tillokkende.

    SvarSlet
  5. Irene og Kirsten: Tak. Ja, forhåbentlig er det nu sommeren kommer :-)

    Gitte: Jeg har også oplevet at bomuld vokser, men jeg er så naiv at jeg håber det er bedre denne gang :-)
    Håber du har fået hjælp til topstykket.
    Jeg syntes der er mange der har problemer med det.

    Helle: Netop. Hvis det bliver en dårlig sommer kommer uldtrøjerne igang igen :-)

    SvarSlet
  6. Man ved jo aldrig, men tit synes man at tungt garn er bedre om vinteren. Det ser flot ud, hvad du end välger.

    SvarSlet
  7. Sådan skal det være, der må sadles om engang imellem :-)

    Det bliver et par rigtigt fine toppe :-)

    SvarSlet
  8. Tak for sidst. :-)

    Glemte at spørge dig, om du var klar over, at toppen hænger til udstilling nede i Garnlageret? Bare hvis du ikke vidste det, og ville se den live.

    SvarSlet