mandag den 4. juli 2011

I nat

sov vi heroppe under loftet for sidste gang.

002

Her har vi sovet i omkring 10 år. De første år havde jeg “sy rum” nedenunder. Det var super fint!
Så havde vi sy og computer rum, og de sidste 5 år har Per haft firma dernede.

Nu er det så slut!!!
Da Line flyttede hjemmefra, blev der et værelse ledigt. Det værelse overtog Emil og nu har Per så fået et “rigtigt” kontor :-)
Og nu skal vi ud og købe seng! En rigtig voksen seng :-)
I mellemtiden sover vi i gæstehytten, så vi kan få sat soveværelset i stand. Det skal have den helt store omgang, med sandspartel og filt på væggene.
Vi kommer ikke til at kede os i ferien.
Udenfor skal der også males træværk, og haven skal have den helt store omgang.
Det er vist mere korrekt at kalde det arbejdslejr end ferie :-) men hvor bliver det dog fantastisk når vi er færdige!

Jeg har lavet et lille pjatprojekt :-)

001

 

  • Faktaboks
  • Mønster: Golf Club Cover. Opskrift herfra
  • Garn: Rester af Lana Grossa Merino Superfein
  • Pinde: 3,5
  • Forbrug: 27 gr.
  • Forbrug i år ialt: 4545 gr.
  • Bemærkninger: Det er en meget mangelfuld opskrift, så jeg har improviseret lidt! Jeg ved ikke om Per kommer til at bruge den, men det bestemmer han nu selv :-) Det var bare for sjov at jeg lavede den!.

8 kommentarer:

  1. Det bliver da dejligt med et rigtigt soveværelse, men det er ad en kreativ måde at få det hele til at hænge sammen på :-)

    Flot golf-ting med sokketern.

    SvarSlet
  2. Guud, Tine, jeg vidste ikke I havde to etager ;-) Det bliver da bare SÅ skønt - synes ikke det er så slemt at gøre et rum i stand, når det hele bliver så meget bedre bagefter :-)

    Jeg synes Per er en skarnsknægt, hvis han ikke bruger din golfkøllebeskytter - han bliver da helt unik på greenen ;-)

    SvarSlet
  3. Det bliver da fantastisk bare at lade sig dumpe i seng, istedet for at klatre på stiger! Håber, det bliver godt.

    SvarSlet
  4. Det bliver da så dejligt for Jer ;-) har selv sovet på hems i næsten 10 år, det kan sagtens lade sig gøre, at kravle på stige hver aften og morgen... men alligevel dejligt, at komme ned til jorden igen ;-)

    SvarSlet
  5. Det er dog noget af det skøreste:O)))))))) jeg har set fra din hånd.. Griner højlydt. Jeg viste slet ikke at sådan noget fantes:=D
    Held og lykke med at komme "til jorden" at sove.
    Jeg håber da du får lidt fri til at strikke et par pinde i "ferien".

    SvarSlet
  6. Ja, det plejer jo at være børnene, som har en etageseng. Men velkommen til jordoverfladen!

    Jeg har set flere golfkølle-overtræk. De kan være noget så sjove.

    SvarSlet
  7. Hvor bliver det skønt for jer at få et soveværelse med en seng ved jorden.

    SvarSlet
  8. Susanne: Det har ihvertfald klaret vores plads problem i mange år :-)

    Lene: Godt at man kan overraske :-)
    Per skal til golf imorgen, så det bliver spændende om han tager den med :-)

    Christrunte: Det bliver helt sikkert godt! Vi glæder os ihvertfald :-)

    Kirsten: Nej, det er ikke noget problem, når det er den mulighed der er :-) Men hold da op vi glæder os til en ny seng!

    Ulla: Der er mange forskellige kan du tro! Bare søg på Ravelry. Jeg har også truet med at lave flere :-)

    Berit: Ja, men ikke her :-) Hvad man da ikke før for sine børn!

    Helle: Ja, det bliver dejligt!

    SvarSlet