torsdag den 6. november 2014

En look-a-like bluse

En dag fik jeg en sms fra Line med et billede af en bluse fra H & M, og teksten: “Er den svær at strikke?”

IMG_1581

Jeg svarede: “Det tror jeg ikke :-)
Er det et spørgsmål om jeg vil strikke den til dig?”

Line: “Hvis du har lyst :-)”

Så fandt jeg en opskrift fra Sandnes der lignede

IMG_1585

Og købte garn ved Garn Garagen, jeg troede ville passe

IMG_3285 (2)

Det viste sig dog, at jeg overhovedet ikke kunne få strikkefastheden til at passe. Jeg så regnede og regnede. Strikkede og pillede op, læste forkert i opskriften og pillede op, strikkede og strikkede.

IMG_3355

Her har jeg lige samlet til raglan, og skulle finde ud af hvor tit jeg skulle tage ind. Her blev også regnet og pillet lidt op ;-)

Men til sidst endte jeg med en dejlig blød bluse, som lignede H & M blusen lidt.

                      IMG_1679IMG_1678

  • Faktaboks
  • Model: Look-a-like bluse efter H & M + Sandes model
  • Garn: Alpaka fra Garn Garagen, strikket dobbelt
  • Farve: Råhvid
  • Pind: 4 og 5 mm
  • Str: ca. M
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 500 g
  • Forbrug i år i alt: 7.584 g
  • Bemærkninger: Ærmerne blev for desværre lidt for lange efter vask. Heldigvis ikke mere end at Line kan smøge ribben op. Ellers er jeg meget godt tilfreds.

18 kommentarer:

  1. Du har da haft fart på. Det ser ud til at være en god kopi.

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot... elegant... enkel og passer til alt. Linjerne giver lige piftet!!!
    Er det patent strik? (noget jeg aldrig har vovet mig ud i!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er halvpatent.
      Spring bare ud i det.
      Det er slet ikke så svært og super flot :-)

      Slet
  3. Den er blevet super flot, jeg
    tror helt sikkert at den bliver et hit
    Smiler

    SvarSlet
  4. Super fin trøje enkel med en masse detalje.

    SvarSlet
  5. Den kan du godt være stolt af, men helpatent er drilsk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er halv patent, men drillede alligevel ;-)

      Slet
  6. Det er da virkelig godt ramt.
    Det er mange år siden, jeg strikkede noget i patent, men jeg husker, hvor svært det var med størrelsen.

    SvarSlet
  7. Den er blevet superflot - meget pænere end den oprindelige model {;o)

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot! Meget heldigt med en mor, der strikker..... Den ser ud til at være arbejdet værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Jeg er sikker på den nok skal blive brugt godt.
      Line er en frossenpind ;-)

      Slet
  9. Trods den drilleri undervejs er den super flot :-)

    SvarSlet