mandag den 4. maj 2015

Et tæppe med minder

Der er mange dejlige minder at tage af.

Og de er alle kommet til mig undervejs, når jeg har hæklet på dette tæppe.

IMG_4290

Tæppet er nemlig hæklet af forskellige rester, fra Irenes garn.
(Der var dog ikke helt nok, så jeg har suppleret lidt tilsidst)

Det har været længe undervejs, da jeg kun har hæklet på det ind imellem.

        IMG_4293IMG_4292IMG_4291

  • Faktaboks
  • Mønster: Alm bedstemor hækling (ved ikke hvad det tekniske udtryk er) ;-)
  • Garn: Diverse supersoft rester, hæklet dobbelt
  • Hæklenål: 5 mm
  • Farver: Irene farver – bla. turkis, grøn og lilla
  • Str: 140 x 175 cm
  • Forbrug: 1.150 g
  • Forbrug i år i alt: 3.471 g
  • Bemærkninger: Jeg kan desværre ikke huske hvor mange masker jeg slog op. Men har bare hæklet derudaf og prøvet mig lidt frem med farver undervejs
  • Kanten er fundet her

Ellers er weekenden gået med indvielse af Yarnfreak’s fine nye butik lørdag formiddag.

IMG_4282

Og besøg på Det Nye Moesgaard Museum søndag.

   IMG_4285IMG_4287IMG_4286

En utrolig smuk bygning!
Og lige for tiden er der en fantastisk udstilling med Terracotta Krigerne fra Kina.
Det var vores første besøg på museet og jeg er så glad for at vi fik set lige præcis den udstilling.
Den kan klart anbefales!
Resten af museet er også fint. Dog blev vi enige om at det var lidt mørkt og svært at finde rundt.

I dag er så første dag, i mit nye arbejdsløse liv.
Jeg håber meget, at det bliver kort!

14 kommentarer:

  1. Så smukt tæppet er blevet. Det kan varme sjælen på mere end en måde.
    Jeg glæder mig til at se Moesgaard og udstillingen. Har aftale med et par veninder...
    Knæk og bræk med at finde nyt arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne.
      Kunne se at I havde en dejlig dag på Moesgaard :-)

      Slet
  2. Det er et meget smukt tæppe, og dejligt med minderne.
    Håber snart, du finder nyt arbejde!

    SvarSlet
  3. Det var et lekkert teppe, Tine. Og endelig ble det ferdig....sier du nok.
    Med mange minner. Jeg tippet på garn fra Irene, før jeg leste det, for hun elsket jo turkis.
    Har Yarnfreak flyttet? Vi rakk jo innom hennes butikk da vi var i Århus på Garnstafet sist år.
    Og så per jeg da at du slipper å gå arbeidsledig så lenge. Men du søker vel også annet arbeid?
    En venninne som har jobbet på kontor de siste 15 årene, begynte i dag i ny jobb, i en blomsterforretning. Da hun mistet sin daværende jobb, sa jeg til henne at det å prøve noe nytt, er veldig sunt, og man får energi fra et annet sted. Hun elsker jo blomster.
    Kanskje noe for deg også? Der er jo mange farger som skal settes sammen.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret.
      Der er rigtig mange Irene farver i tæppet. :-)
      Ja, Yarnfreak er flyttet. Til dejlige lyse lokaler, ikke langt fra hendes gamle butik.
      Selvfølgelig søger jeg nyt job.
      Tiden må vise hvad det ender med :-)

      Slet
  4. Et smukt tæppe, som jeg er sikker på, at Irene ville have syntes om, for hun elskede jo de blå og turkise farver.
    jeg krydser fingre for, at du snart får et nyt job.

    SvarSlet
  5. Meget smuk tæppe, og altid rart når garnet har en god historie indbygget:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Ja, det er altid dejligt med gode minder :-)

      Slet
  6. Smukt tæppe, faldt fluks over det, da jeg netop har lavet video om nabofarver... Ihhh du har brugt nabofarver :-)
    XXX for nyt job i en fart

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte :-)
      Har nu bare kigget på hvilke farver, jeg syntes der passede sammen.
      Og det er da vist endt meget godt :-)

      Slet
  7. Der er altid noget særligt ved de ting, der er forbundet med minder. Tæppet er meget smukt.
    Det nye Moesgård museum lyder til at være et besøg værd - og rigtig spændende med Terracotta krigerne.
    pøj pøj med job. Håber der snart kommer et rigtig godt et i din retning :o)

    SvarSlet