søndag den 9. august 2015

Travlhed og småtterier

På lørdag skal Per og jeg holde vores fødselsdag, og jeg har travlt med forberedelser.

Maden bliver leveret af Anne, men jeg står selv for dessert/kagebord.
Så der bliver lavet lister, bagt og lavet flere lister.
Noget af det der bl.a kommer på bordet er Oreo Kugler

              IMG_2372IMG_2373

De ligge nu i fryseren, sammen med hindbærsnitter, chokoladekage og småkager.
Jeg skal nok vise flere billeder, når det hele er færdigt:-)

På strikkefronten, bliver det mest til små projekter.

Bl.a et par vanter!
En veninde ringede, og spurgte pænt om jeg ville hjælpe.
Hendes far bor på plejehjem og har dårligt blodomløb, og har derfor hele tiden frysende blå fingre.
Han ønskede sig vanter.
Hvem kan sige nej til det?

Så jeg måtte straks i gang.
Jeg havde svært ved at finde en opskrift på tynde vanter i herrestørrelse, så jeg endte med selv at konsturere.
Per var håndmodel og der blev prøvet mange gange undervejs ;-)

IMG_2384

Jeg har også strikket en lille Bella cardigan.
Der kommer snart en lille pige i familien, og hun skal da selvfølgelig begaves.
Jeg havde 2 ngl. Cottonwool liggende på lager, og det passede lige til denne str.
Der er en lille rest tilbage som jeg tror bliver til en suttesnor. Der er så dejligt når alle rester er brugt op.

IMG_2400

I går var jeg en tur i Vejle på Texstilmesse. Det er en lukket indkøbsmesse.
Så er det dejligt at man kan trække i nogle tråde, og få Sys til lukke mig ind ;-)

IMG_4569IMG_4568IMG_4567

Her kan I se lidt af efterårets tendenser.

Herfra gik turen til Gl. Rye og strikkecafe hos Birthe

        IMG_4572IMG_4571

Det var super hyggeligt og meget fristende!
Birthe farver selv sit garn og det er utroligt smukt.
Jeg endte også med at købe disse 2 fed med hjem

                                   IMG_4574IMG_4573

Desværre kan I slet ikke se hvor flotte de er i virkeligheden:
I må tro mig, når jeg siger de er fantastiske :-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Eget design
  • Garn: Arwetta Classic
  • Farve: Grå
  • Str: Herre
  • Pinde: 2.5 mm
  • Forbrug: 50 g

 

  • Mønster:
  • Bella af Lene Holme Samøe fra bogen Babystrik på pind 3
  • Garn: Cottonwool fra Gepard, købt i Fandango
  • Farve: Lyserød
  • Pind: 2.5 og 3 mm
  • Forbrug: 100 g
  • Forbrug i år ialt: 5.839 g
      Forresten glemte jeg da også lige at vise endnu et lille projekt.
      En mini kutter
      IMG_2392IMG_2391IMG_2390

    Den er lavet af resterne fra Annette D’s Fiskekutter.
    Den er til gavekassen. Mon ikke der dukker et barn op engang, der kan passe den ;-)

    • Faktaboks
    • Mønster: Rilletrøje af Lene Holme Samsøe fra bogen Babystrik på pind 3
    • Garn: Isager Highland og Alpaca 2
    • Farve: Chili, Iceblue og fv. 11
    • Pind: 2.5 og 3 mm
    • Forbrug: 115 g
    • Forbrug i år i alt: 5.954 g

    10 kommentarer:

    1. Uhm jeg skimmede lige Annes hjemmeside , det kan da kun blive godt :)) håber du fik noteret undervejs på de flotte vanter,der kan da kun være basis for flere til julegaver

      SvarSlet
      Svar
      1. Jeg huskede heldigvis at notere.
        Der er allerede ønske om et par mere.

        Slet
    2. Fine projekter :-) Jeg måtte også eje et nøgle BFL Steps i Fuchsia da jeg så det til uldfestival.

      Bliver jo sulten af at læse om alle de lækkerier - håber I får holdt en dejlig fest :-)

      SvarSlet
      Svar
      1. Det er bare så lækkert det garn :-)
        Tror faktisk også jeg har den farve, som jeg købte til fiberfest i Ry

        Slet
    3. Det er da bare nogle virkelig fine gaver! Både vanter og trøje.
      Det håndfarvede garn er lige til at savle over...... (Det er de der oreo-kugler helt sikkert også!)

      SvarSlet
      Svar
      1. Tak :-)
        Jeg har en del Oreo kugler i overskud i fryseren.
        Du kan bare komme forbi og smage ;-)

        Slet
    4. Du er sørme produktiv - og sikke fine ting du har fået købt. Sådan en textilmesse kan godt friste med det ene og det andet - og strikkecafeer har jeg den erfaring med, at det udbygger garnlageret ;o)
      Spændende med jeres fødselsdag - det lyder til at blive en god kulinarisk oplevelse for gæsterne.

      SvarSlet
      Svar
      1. Det er altid dejligt at udbygge lageret ;-)

        Slet
    5. Sikke nogle fine små projekter du har lavet. Så må man godt købe lidt nyt, når man nu har brugt noget fra lageret og det er nogle lækre fed du har fået med hjem.
      Hjertelig tillykke med fødselsdagen til jer begge. Håber i får en god fest.

      SvarSlet
      Svar
      1. Det er nemlig en god regel ;-)
        Prøver dog ikke at opbygge et alt for stort lager, selvom det vist ikke helt lykkedes ;-)

        Slet