tirsdag den 22. december 2015

En anelse nyt

Det varer ikke længe inden det er jul.

GISP!

Jeg syntes tiden flyver af sted, og jeg er (selvfølgelig) ikke helt så klar som jeg plejer at være.
Men mon ikke det bliver jul alligevel, også selvom der er skidt i krogene ;-)

Det er nu ikke fordi det stresser mig, men mere noget der irriterer min “OCD”
Altså det har jeg jo ikke, men har det bare allerbedst når der er styr på alting, og tingene er som jeg har bestemt!

Og det skal jeg nok bare lære, at sådan er det ikke mere ;-)

Når man går fra at være arbejdsløs og have alt for meget tid, til at arbejde mindst 40-45 timer om ugen, så er det selvfølgelig helt naturligt at man ikke kan nå alt det man plejer.

Men det tager altså lidt tid at forlige sig med :-)

Jeg får strikket, men ikke så meget som jeg plejer.
Jeg har en naturlig træthed om aftenen ;-)


Jeg har dog fået strikket Malene huen fra Room 606 af Helga Isager.
En total fiasko!


Farven er blevet super flot, men den er alt alt for stor.
  • Faktaboks
  • Mønster: Malene fra Room 606 af Helga Isager
  • Garn: 2 forskellige rester Supersoft og en rest Kid Silk (bl.a. rest fra Melodi)
  • Pind: 4.5 og 5 mm
  • Farve: Bourdeaux
  • Bemærkning: Sjovt mønster, men ribben er alt alt for lang
  • Forbrug: 83 g
Huen er nu foræret til en pige på IG, der var vild med den.
Håber hun bliver glad for den :-)

Forresten har jeg også strikket disse 3 huer:


Nu tænker du nok, at der er 2 af huerne der ligner hinanden rigtig meget!
Og det er sådan set rigtig nok.
Billederne er nemlig de samme. Jeg strikkede huen, forærede den væk, strikkede en mere og fik taget et billede ;-)
  • Faktaboks
  • Huen med hulmønster: Moon af Kim Hargreaves
    Huen med rullekant: Min egen opskrift
  • Garn: Lima fra Rowan
  • Pind: 4.5 og 6 (til Moon) 5 (til rullehue)
  • Farve: Grå/brun (fv. 893)
  • Forbrug: 150 g ialt
  • Forbrug i år i alt: 9.486 g
Her kommer lige lidt nyt fra butikken:

Ny bog i butikken er Knitwear af Susie Haumann.
En rigtig dejlig bog, med 6 bluser og 4 tørklæder.
Jeg har slået op til Pullover, og er sikker på den bliver rigtig god.
Bogen koster 150 kr





Jeg har fået forskellige kit, fra Kit Couture.
De laver rigtig mange flotte ting, og men da jeg har begrænset plads, har jeg ikke fået det hele.
Jeg har udvalgt nogle stykker, og kan bestille hjem, hvis man vil have noget jeg ikke har på hylderne.




Maskemarkører kan man ikke undvære.
Derfor har jeg fået Frk. Frost til at lave disse fine markører til mig.



De koster 9 kr pr. stk.

Line har lavet nogle utrolig flotte julekort med Hama perler, desuden har hun også lavet til/fra kort, ophæng og brocher.
De sælges rørende billigt, til kun 10 og 15 kr.



Der er stadig åbent i butikken, i dag og i morgen.
Kig endelig forbi, hvis du er i byen og købe julegaver :-)

P.S. Dette indlæg har jeg lavet i Blogger, da jeg stadig ikke kan få Windows Live Writer til at fungere.
Irriterende at jeg ikke kan få billederne til at stå ved siden af hinanden!
Syntes også det tager meget længere tid at lave indlæg her.
Bl.a kan jeg ikke redigere billeder direkte i indlægget.
Håber det lykkedes at få Live Writer til at virke igen, engang!





12 kommentarer:

  1. Åh ja - man bliver SÅ træt når man pludselig går op i arbejdstid og det hele er nyt! Lidt nullermænd ødelægger heldigvis ikke julen.
    Fine ting du har i butikken!
    Rigtig dejlig juleferie når du kommer så langt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christine.
      Det har været dejligt at følge dig på din juletur til USA, selvom jeg får et lille stik i hjertet og savner min bror :-)

      Slet
  2. Jeg kom engang i et hjem , hvor der hang et skilt, hvorpå der stod:"Hellere lidt skidt i krogene, som et rent helvede". Og det kan der jo være noget om. Håber at få besøgt din butik i det nye år. Glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne da være super hyggeligt, hvis du kom forbi Ellen.
      God bagjul :-)

      Slet
  3. Jeg besøger Gitte i januar og så skal vi en tur i din butik :-) Det bliver jul under alle omstændigheder - jeg skal arbejde til og med den 23. så det hele kommer til at gå på bedste beskub og det er også godt nok. Dejlige huer :-) Glædelig jul og godt nytår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg glæde mig til Lene :-)
      God bagjul :-)

      Slet
  4. Ja selvfølgelig er det hårdt, når der pludselig kommer gang i tingene, men også dejligt. Jeg nyder de besøg jeg har haft i din butik, den er så hyggeligt og så mange dejlige varer. Julen skal nok komme og hvis ikke alt støvet er væk så må i nøjes med stearinlys ;-) Småkager kan købes hos bageren... Glædelig jul dig og familien og selvfølgelig også til Garnkisten.

    SvarSlet
  5. Jeg er sikker på, at du nok skal nå det hele, - eller i hvert fald det væsentlige.
    Glædelig jul, når du når så langt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vigtigste blev nået :-)
      God bagjul :-)

      Slet
  6. Jeg er sikkerpå at julen nåede frem og du får et par fredelige dage, inden det går løs igen :-)
    Lige et tip: Du skal hente Open Live Writer (næsten identisk med WLW) - den skulle fungere, kan jeg læse på andre blogs, som også har problemer. Glædelig baghjul ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Da det hele drillede, havde jeg forsøgt mig med OPL, men den ville heller ikke virke.
      Men en juleferie var åbenbart hvad der skulle til, for i dag, virkede det :-)
      Hurra :-)
      Også god bagjul til dig :-)

      Slet