søndag den 31. januar 2016

Det var faktisk ikke helt rigtigt..

Det jeg sagde i sidste indlæg.

Altså, at jeg ikke rigtig har strikket noget.

Faktisk er der blevet flere ting færdige.
Det er “bare” til butikken, og måske derfor jeg lige havde glemt dem.

                   IMG_5175IMG_5171

Et fnuglet sjal

                IMG_5086IMG_5193

2 huer

IMG_5260

Nej, faktisk 3 i alt ;-)

Her kommer lige nogle små fakta bokse:

  • Faktaboks Sjal
  • Mønster: Eget design
  • Garn: Rowan Kidsilk Haze
  • Farve: lyserødt/rosa
  • Pind: 4

 

  • Faktaboks Huer
  • Mønster: Hvid og sort hue (eget design) Hue med får (gratis opskrift fra Ravelry)
  • Garn: Hvid: Rowan Alpaca Merino DK (fv. råhvid)
  • Garn: Sort: Rowan Big Wool (fv. sort)
  • Garn: Rowan Fine Tweed (fv. grøn, hvid, lys og meget mørk blå)
  • Resten kan ses under projekterne på Ravelry

I dag har jeg været på Antikrunde ;-)

Først var vi (Per og jeg) i Ridehuset, til Antik loppemarked.
Det endte med lidt fine grønne glasfade og skåle til mig selv, og retro smørebrætter, til min bror, der ikke kan finde nogen i USA.

                IMG_5286IMG_5287

Bagefter tog vi på Antikmuseet.
Et museum, jeg faktisk ikke anede eksisterede, før jeg hørte om den broderi udstilling der er lige nu.
Og det er en udstilling jeg varmt kan anbefale!
En gruppe af dygtige brodøser i Århus, fortolker små fine detaljer i Århus og fra museet.
Skynd dig ind og se den, inden den forsvinder!
Og husk, at der er gratis adgang :-)

            IMG_5274IMG_5284IMG_5282

IMG_5279

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tænkte at jeg fremover vil lave en skille linie, så dem der ikke er interesserede i, hvad der er nyt i butikken, kan stoppe med at læse herfra ;-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt i butikken:

IMG_5234IMG_5235IMG_5236

Der er tilbud på forskellige Rowan kvaliteter:
Rowan Tetra Cotton
Rowan Tweed
Rowan Felted Tweed Aran
Rowan Mohair Haze
Rowan Chenille

Der skal være plads til nye kvaliteter, der snart kommer i butikken ;-)

                  IMG_5247IMG_5251

Vinterdage, af Annette Danielsen og Anne Styrbech, udkommer i morgen.
Den indeholder 7 strikke opskrifter og 6 madopskrifter. Pris: 150 kr

Jeg har også taget 2 “gamle” bøger ind, da der har været efterspørgsel på dem.
Around (100 kr) og All you knit is love (150 kr), begge af Susie Haumann

IMG_5269

Nye småting: Seleklips (kan ikke lige huske prisen), “fisk” til intarsia strik (3.50 kr) og fine kokosknapper (7 kr). Desuden en god strømpegarn i 10 flotte farver til en god pris (29.50 kr)

Rowans sommer katalog er kommet, med rigtig mange flotte modeller i.

IMG_5249

Sidst men ikke mindst:
Jeg rundede 500 følgere på Facebook forleden, og lagde i den anledning en konkurrence ud.
Like billedet (PÅ FACEBOOK) og vær med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 500 kr.
Hold da op, hvor er der mange der allerede har liket, og rigtig mange der også har liket siden!
Det er helt vildt, og en god start til når jeg engang får webshoppen op.
Jeg kan i den forbindelse fortælle at jeg har skiftet webshop system (jeg var ikke tilfreds med det som jeg var startet med), så nu burde der snart ske noget :-)

IMG_5271

2 kommentarer:

  1. Dejligt let og luftigt tørklæde, og fine andre ting :-) Jeg er vild med fårehatten. Har godt set den og tænkt at den er da et must have :-)

    Fine ting til butikken.

    SvarSlet
  2. Du når sandelig meget! Men der må også være god inspiration i at arbejde i en garnbutik.
    Jeg er helt vild med det broderede ludospil!

    SvarSlet