onsdag den 6. januar 2010

Frem og tilbage er lige langt.

Først strikkede jeg en hue
Og så trævlede jeg den op.
Huen i sig selv var såmænd fin nok, men da det garn jeg havde tænkt skulle bruges, var for tyndt, strikkede jeg med dobbelt garn. Og det var altså, alt for tyk.
Det er svært at se det på billedet, men den var kæmpe stor på.
Line (som er mode politiet, her i huset) kiggede bare på mig, og sagde: PIL DEN OP! Og jeg må sige at jeg var enig med hende. Den var ikke heldig. Så nu må jeg finde et andet mønster der passer lidt bedre til garnet. Her i huset bliver garnet ofte brugt flere gange :-)

9 kommentarer:

  1. På billedet ser den faktisk ikke for stor ud. Efter min mening må sådan en hue gerne være lidt "Slouchy". Glæder mig til vi ses i eftermiddag!

    SvarSlet
  2. Slouchy var også det jeg gik efter, men den var simpelthen for voldsom.
    Det kan slet ikke ses på billedet, men den var ikke god.
    Jeg laver en anden :-)
    Vi ses!

    SvarSlet
  3. Det er da også besparende at bruge garnet flere gange ;-)

    SvarSlet
  4. Ja, som du ved er jeg jo selv mester i, at bruge garnet flere gange, til stor "morskab" for manden (mærkelig form for humor).
    Og når datteren siger at den ikke dur, ja så er det nok rigtigt,
    selvom den ser fin ud på billedet :-)

    SvarSlet
  5. Det er ikke nemt at se på et billede men hellere trævle op og blive glad for den nye !

    Det er ikke så tit jeg går med hue / hat !

    SvarSlet
  6. Det klarer du jo i en håndevending at få lavet en ny :-) En hue må simpelthen ikke blive for tyk og tung, jeg ved det af bitter erfaring med min hæklede kasket, den blev også alt, alt for tyk :-)

    SvarSlet
  7. det er sørme ellers et fint mønster og en pæn farve

    SvarSlet
  8. Fru V..: Det er nemlig meget økonomisk :-)

    Mariann: Underlig form for humor. Lyder lige som min mand :-)

    Helle: Før i tiden brugte jeg heller aldrig hue/hat,men er blevet rigtig glad for det "på mine gamle dage" :0)

    Lene: Det var nemlig lige sådan den var. Det så ud som om der var 3huer inden i hinanden! Det duede slet ikke.

    Nynne: Helt sikkert også en hue jeg gerne laver igen, dog i noget andet garn :-)

    SvarSlet
  9. Hmmmm- genbrug er godt, men så svinder det jo ikke i garnlageret ;-)

    Det har jeg ihvertfald brug for lige nu. Hvad med dig ;-) ?

    Man kan ikke se at den er voldsom på billedet. Synes faktisk det ser ganske godt og dejligt varmt ud. For pokker hvor er det koldt !

    Glæder mig til vi ses på søndag.

    SvarSlet