mandag den 18. januar 2010

Slap af søndag.

I går var der ingen planer. Ihvertfald ikke for mit vedkommende. Altså bortset lige fra gulvvask i hele huset. Line havde hele 3 G hjemme til julefrokost, lørdag aften. Så det var meget tiltrængt. Da det var klaret, og huset duftede rent igen, var der ikke flere planer. Per var taget afsted til basket, som varede resten af dagen, Emil tog i biografen og så Avatar, og Line lagde sig til at sove igen :-). Så jeg satte mig godt til rette i den gode stol og læste. Og læste. Og læste. I denne bog, som Irene havde anbefalet. Hold da op den var god! Jeg fortsatte med at læse resten af dagen, og blev også færdig med den. Den er lige netop som Irene skriver, slet ikke til at lægge fra sig. Læs den! Derefter gik jeg alle mine forskellige projekter igennem med et kritiskt blik. Og så begyndte jeg at trævle op. Først denne cardigan. Jeg kan lige så godt se det i øjnene. Jeg er ikke ret vild med at hækle. Og heller ikke ret god til det. De to ting hænger nok sammen :-) Men nu er det slut. Jeg lægger garnet tilbage i kisten.

Dette halstørklæde blev også trævlet op. Jeg begyndte på det, for at få brugt de sidste rester fra min tunika. Men når jeg kigger nøje på det, syntes jeg egentlig ikke det er ret pænt. Så det garn skal bruges til noget andet. Den kjole, jeg fik garn til, af Per i julegave, var jeg også begyndt at strikke, men efter ca. 10 cm. prøvede jeg den, og den bliver alt alt for stor. Så nu er den også trævlet op! (uden billeder) Jeg overvejer også om jeg skal trævle min Cumulus op! Den har ligget meget længe nu, uden at jeg har strikket på den. Jeg er blevet i tvivl om den bliver for voldsom og tung. Og hvis jeg nu tænker mig om, er der nok en grund til at jeg ikke har strikket den færdig. Jeg vil helt sikkert gerne strikke Cumulus engang. Men i noget lettere garn............. Jeg har da vist lige overbevist mig selv om at den skal trævles op :-) Ikke så godt for mit lager, alt det garn der kommer tilbage. Men godt for pungen. Der skal ikke købes nyt, før der er strikket noget mere fra lageret. Til gengæld er jeg kommet godt igang med den grå cardigan til min tidligere kollega. Der er strikket en ryg og et forstykke. Nu skal den snart være færdig. Jeg har nemlig meldt mig til Ravelymics på Ravelry. Jeg skal strikke et eller andet af dansk design. Jeg ved at det bliver en af bluserne fra Det Er Ganske Vist.

7 kommentarer:

  1. Jamen - Tine, som du dog trævler op. Du får da noget for pengene ;-)

    Det er da også meget bedre at trævle op, end at bruge en masse tid på noget som man aldrig kommer til at bruge. Så mange timer er der trods alt ikke til rådighed.

    Så - hep, hep for dit nye (hjemmelavede) garnlager. Er sikker på at du finder på nye dejlige projekter.

    SvarSlet
  2. Du forstår da at udnytte garnet. :-)
    Men jeg kan godt forstå det. Man ville se på et strikkede med bitre øjne, hver gang man så det, hvis man ikke har lavet det, så man er tilfreds.

    SvarSlet
  3. Det er godt at få glæde af alt det dejlige garn flere gange :-) men også ret smart at have indsigten på et tidligt tidspunkt hvorvidt det bliver et hit eller ej. God strikkelyst med alle de nye projekter der må komme :-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg kan ha´ en tilbøjelighed til at strikke temmelig meget for langt, før jeg lytter til den indre stemme, der siger: Det bliver er flop ;-) Så jeg synes, det er godt gået, Tine og der skal nok komme noget lækkert ud af alt det dejlige garn :-)

    SvarSlet
  5. Godt at få ryddet op i strikkeprojekterne. Jeg er også blevet mere kritisk med hensyn til hvad jeg gider strikke færdigt. Før strikkede jeg det altid færdigt, og så røg det ind bagest i skabet og blev aldrig brugt. Med hensyn til kjolen er jeg også meget i tvivl - den er meget stor til mig i str.M, og jeg er helt oppe ved ærmegabet nu.Øv,øv! Jeg tror hende Tina strikker enormt fast, så det er derfor hun bruger så mange masker:-)

    SvarSlet
  6. Tak alle sammen :-)
    Lige i øjeblikket syntes jeg ikke rigtig der kommer noget fra hånden, andet end at trævle op.
    Men det er vel også en slags hånarbejde :-D

    Irene: Jeg tror du har ret. Jeg prøvede jo hendes str. M i butikken, og den var lige det mindste til mig. Derfor startede jeg på en L, men måske jeg skal lave en M i skørt og L i overkrop. Jeg må prøve mig frem. Ærgeligt hvis du skal til at pille alt det op du har strikket. Håber du finder en løsning inden optrævling!

    SvarSlet
  7. Ja det er super godt at få ryddet op i kurven en gang imellem, så hellere vente til der kommer noget man bare brænder for.

    SvarSlet