fredag den 19. marts 2010

Så er der endelig færdig strik at vise.

Så blev den famøse røde trøje færdig.

Den har godt nok trukket tænder ud nogen gange (læs..er blevet trævlet op mere end en gang ) :-D

Men men men...jeg er endt med et resultat som jeg er meget tilfreds med!

(Beklager billedkvaliteten af modellen, det var tidligt på dagen :-D )

Jeg kommer nok først til at bruge den til næste vinter, da den er dejlig varm :-) med det gør jo heller ikke noget. Det er rart at have noget at glæde sig til.
  • Faktaboks:
  • Mønster: Flower Frost Cuff af Michele Rose One fra Bogen Inspired to Knit
  • Garn: Schachenmeyer nomotta Extra Merino Big til blusen, og Lana Grossa Cool Wool til kanten og broderiet, alt købt i Fandango.
  • Forbrug: 12,5 ngl. af det røde garn med det lange navn :-) 1 ngl. blå til kant og lidt småtteri til broderi.
  • Farve: Dyb rød. Ikke så postkasserød, som den ser ud på billederne.
  • Pinde: 5
  • Bemærkninger: Jeg har strikket den top down, og lavet den i glat, istedet for perlestrik som i opskriften. Og så har jeg rettet den til undervejs. Snoningerne har jeg fortsat ned i siden og ud under armene. Alt i alt, er den da blevet ganske god.

15 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot Tine! Og den klær dig godt!
    Jeg syn's nu tit, at det netop er i overgangsperioderne, hvor man gerne vil være mere ude, at der er meget brug for varmt tøj, så mon ikke, du får brugt den flittigt allerede i år?

    SvarSlet
  2. Den er super flot, resultatet kan du være stolt af ;-) kan godt lide detaljerne ved ærmerne...

    SvarSlet
  3. Nej hvor er den flot - den var da vist alle optrævlingerne værd. De snononger og broderierne gør at det ligner en trøje til "en million"

    SvarSlet
  4. Resultatet blev rigtig flot, hvis jeg skal drille lidt har du da vist trævlet op igen i aftes efter strikkecafeen.

    SvarSlet
  5. Wow, den kom du godt fra.
    Den var besværet værd. Tillykke med den. :-)

    SvarSlet
  6. Din udholdenhed er da blevet belønnet med et vellykket stykke strik:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den trøje dog bare flot. Og sikke en farve til dig, den klæder dig godt. Det er altid noget godt at have noget at glæde sig til.

    SvarSlet
  8. Godt kæmpet! - det er blevet en rigtig fin trøje, super sød med blomsterne på - næsten synd at den skal i skabet indtil vinter :-)

    SvarSlet
  9. Den er blevet flot! Jeg så den jo allerede i går, og kan godt li at du har ændret halsen. Det ser bedre ud:-)

    SvarSlet
  10. Det viser bare, at det kan betale sig at være ihærdig og ikke give op!

    Hvor var det godt du trævlede op, og så lavede din egen model. Den er blevet helt fantastisk. Du og trøjen ser super godt ud!!

    Hmmm til vinter? Blusen på en kølig sommeraften til hvide bukser eller coboybukser ville da være super.

    SvarSlet
  11. Altså Tine - den er bare så flot! (kommentar nr. 2 efter syn på billeder nr. 2) ;-)

    SvarSlet
  12. Wouww, den er skisme da blevet flot, hvor er den bare fin - skønne, skønne snoninger, farver og blomster - du er sej, Tine, at du holder ud :-)

    Glæder mig til vi ses på søndag :-)

    SvarSlet
  13. Super flot bluse, den er da vist hele besværet værd ;)

    Yt

    SvarSlet
  14. Flot trøje. Jeg stemmer for at du snart er nød til at lægge dem væk:-)

    SvarSlet
  15. Hold da op, jeg er helt overvældet over alle jeres fine kommentarer.
    Tusind tak skal i have alle sammen.
    Ja, nogen gange kan det godt betale sig at være stædig med hensyn til at pille op igen og igen:-)
    Jeg tror jeg kommer til at bruge den rigtig meget.
    Og selvom halsen også er blevet lavet et par gange (Nu hvor du har røbet mig Helle :-D) så er den endt, lige som jeg have tænkt den skulle være. (Tak Irene!)

    SvarSlet