lørdag den 14. august 2010

En gentagelse.

Jeg har før strikket Klodshans til den yngste nevø, men da han fik den, var den desværre lige det mindste. Han var meget glad for den, så jeg tænkte at jeg hellere måtte lave en ny til ham. Det varer ikke længe inden jeg skal afsted til USA igen, så lige nu strikker jeg kun på denne her. Det er nemlig planen at jeg også skal nå at lave en trøje til storebroren også :-)
Jeg startede med at strikke den i str.4, men efter at have strikket kroppen og det ene ærme, blev jeg enig med mig selv om at den blev for lille. Så nu er den pillet op og kroppen er strikket færdig og jeg er næsten færdig med det ene ærme. Nevøen er snart 4 år, men lille af sin alder. Men nu er det jo snart 1 år siden jeg sidst så ham, så det er vist bedre at lave den for stor så jeg ikke får samme problem igen som sidst.

10 kommentarer:

  1. Pille op og strikke om igen, godt det ikke var en str xxxl hihi. Den ser saa laekker ud. Men hvad skal storebror' have??????
    Hjertelig tillykke (paa forskud) med bryllupsdagen naeste loerdag.

    SvarSlet
  2. Sikke en fantastisk farve! Det er så dejligt når ungerne glæder sig til at have hjemmestrik på :-)

    SvarSlet
  3. Lin: Og maskeantallet var det samme, indtil ærmegab, så den blev blot pillet op dertil :-)
    Jeg overvejer en sømandsbluse til storebror, hvis jeg har garn nok :-)

    Lykke: Farven er dejlig frisk. Heldigvis er nevøerne så gamle endnu at de brokker sig :-)

    SvarSlet
  4. Den er i hvert fald sød Tine!

    SvarSlet
  5. Det bliver en utrolig lækker bluse. Ser bare så flot ud - og lækker farve.

    SvarSlet
  6. Jeg har desværre også måttet pille op hele 3 gange i mit nyeste projekt. Men nu kører det.

    Det er en rigtig flot farve, du har strikket trøjen i. Jeg er sikker på at nevøen nok skal blive rigtig glad for den.

    SvarSlet
  7. Tak Irene!

    Gitte: Resterne af garnet fra sidste gang jeg strikkede den til ham :-) Garnet købt da vi var hos Geilsk sammen :-)

    Berit: Hellere pille op, end at det ikke passer!

    SvarSlet
  8. Hvor er den lækker og en rigtig flot farve.

    Glæder mig til at se den og sømandstrøjen færdig.

    SvarSlet
  9. Den er rigtig fin. Farven kan jeg også godt lide.

    SvarSlet
  10. Hvor er det en superfin Klods Hans :)

    SvarSlet