tirsdag den 31. august 2010

En sømand med postknap.

Så er den lille sømand færdig.
Et dejligt nemt og hurtigt strikketøj. Egentlig havde jeg planlagt at den skulle strikkes færdig på togturen til Berlin, men nu må jeg så dykke ned i garnkisten og se hvad jeg ellers kan finde på. Folklore jakken skulle gerne snart strikkes færdig, så jeg kan bruge den til efteråret, men jeg syntes ikke rigtig den egner sig til tog strik. Ihverfald ikke når man samtidig gerne vil snakke, og det vil jeg jo gerne :-)
  • Faktaboks
  • Mønster: Tja..jeg begyndt at slå op efter De Vilde Svaner, af Annette Danielsen, men det passede ikke rigtig med strikkefastheden, så den er ca. efter hendes model. Ihvertfald hvad angår cm. Mønstret er taget fra Kæk og Klassisk Børnestrik af Lene Holme Samsøe. Boblerne er strøet lidt som jeg syntes det passede.
  • Garn: 1 tråd Geilsk Bomuld/Uld , købt hos Geilsk og 1 tråd Junik, købt hos Fandango
  • Forbrug: 2,5 ngl. Geilsk og 155 gr. Junik.
  • Pinde: 3,5
  • Str. : Ca. 8 år
  • Bemærkninger: Knappen er fra knappekassen. Arvet fra Farmor, som igen har den fra min onkel. Min onkel er postbud, og kom før i tiden med de udslidte postfrakker, som min farmor så syede om. De var jo lavet af dejligt uld. Jeg tror ikke man sådan må tage frakkerne med hjem mere, men det var jo andre tider dengang :-)

13 kommentarer:

  1. Den ser lækker klassisk og drenget ud - fed detalje med knappen

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn trøje som bare er så klassisk. Knappen er bare en rigtig god detalje

    SvarSlet
  3. Flot trøje og knappen er bare genial.

    SvarSlet
  4. Så fin den trøje er og sjovt med knap der har historie bag sig :-)

    SvarSlet
  5. Du er god er du - fin trøje og sød detalje med knappen - så bliver den jo i familien!

    SvarSlet
  6. Åh ja, det er så dejligt at se disse trøjer igen.
    Flot udgave, og med skøn detalje.

    Tillykke med datterens job. Det er ellers meget svært at finde sådan noget lige nu. :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det en flot drengetrøje - og knappen er da fantastisk:-)

    SvarSlet
  8. Superflot sømandstrøje. Knappen er da cool.

    SvarSlet
  9. Jeg elsker naar ting har historie, selv en lille knap. Troejen er blevet rigtigt god. Pokkers ogsaa med tog-strik. Der fik du lige en meget god undskyldning til at gaa ud og handle mere garn hihi.

    SvarSlet
  10. Det er og bliver en klassiker - hvor er den fin :-)

    SvarSlet
  11. Jeg takker så mange gange for alle jeres kommentarer :-)

    SvarSlet
  12. Den må han da blive glad for. Du finder nok på noget til toget.

    SvarSlet
  13. Den er simpelthen så fin - din lille sømand med knap ;-)
    Ligner en rigtig dyr børnetrøje - men denne er bedre - homemade by Tine!

    SvarSlet