mandag den 6. september 2010

Berlin

Så har jeg været afsted igen. Vi var afsted alle 4 og var sammen med en del af Pers familie. Desværre var der en del af familien der ikke havde mulighed for at være med, og lige til sidst fik vi også et afbud på grund af sygdom, så dem savnede vi selvfølgelig. Men vi havde en rigtig dejlig tur. Med godt humør, fint vejr og skøre børn. Så kan man da vist ikke ønske sig mere :-)

Vi boede på Motel One am KaDe Wee, og det kan klart anbefales. Det var super fint, lå centralt og var billigt.

seite001

Denne gang kom vi op i tvtårnet på Alexanderplatz.

023

Vejret var med os, og der var en fantastisk udsigt.

017 014

Når man går rundt i Berlins gader ser man mange sjove bygninger,

043

Sjove biler,

040

039

Og tankevækkende mindeplader i brostenene.

042

Chokoladebutikken blev besøgt igen. Jeg er simpelthen så imponeret over hvad man kan lave i chokolade.

033 037

Vi var også nede og se en bunker. Det var utroligt spændende. Og jeg kan varmt anbefale det. Der er rundvisninger med dansk guide! Vi måtte ikke tage billeder, så jeg har lånt dette billede fra deres hjemmeside. Håber det er ok.

6383189d036b5005,b0,2048,684,0,296,535,

Og selvfølgelig besøgte jeg også en garn butik, men mere om det i næste indlæg. Lige til sidst vil jeg bare vise at jeg fik denne lille vest færdig inden jeg tog afsted. Det er en gave :-) Den er strikket før, så fakta findes her .

002

7 kommentarer:

  1. Det har vist været en dejlig tur.
    Jeg er også ret vild med Berlin og jeg takker for tippet med motellet ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt med sådan en lille rejsebeskrivelse, vi planlægger en tur sidst på året, så tippet med hotellet er rigtig dejligt ...Tak for det :-)

    SvarSlet
  3. Nu skal jeg altså snart en tur til Berlin. Jeg har ikke været der siden det var øst og vest. Og det er altså synd, kan jeg se på billederne.

    SvarSlet
  4. Det ser ud til, at I har haft en rigtig fin ferie og fået set en masse. Og nu skal du jo snart afsted igen:-)

    SvarSlet
  5. Ann: Det var så lidt :-)

    Strikkenusiasten: Hvis du vil have tip om restauranter eller seværdigheder, så sig til!

    Eva: Ja, det er synd. Det er nemt at tage toget fra Århus. Det tager 6 timer! Du må afsted snart :-)

    Irene: Ja, det var en dejlig mini ferie. Jeg tager afsted mandag morgen. Så det er lige om lidt :-)
    Og du skal jo også snart afsted!

    SvarSlet
  6. Hej!
    søster Dorthe guidede mig lige forbi din blog, da jeg fortalte at vi netop har bestilt hotel i Berlin..så nu ved jeg hvilken garnbutik jeg skal finde! og hvor dejligt at læse at Motel One kan anbefales - det er nemlig lige præcis der vi har booket:-)

    Helle

    SvarSlet
  7. Hej Helle.
    Nu ved jeg jo ikke om du har vaeret i Berlin foer, men hvis der er andre ting, saa bare sig til.
    Dorte har for laenge siden guidet mig til din blog, som jeg trofast foelger, men desvaerre ikke faar kommenteret saa tit :-)
    Jeg er i USA lige nu, derfor skriver maskinene lidt sjovt. Jeg mangler jo lidt danske bogstaver :-D

    SvarSlet