onsdag den 29. september 2010

En udfordring….Tør du være med?

Man starter med at lægge et lagen på gulvet001

Og derefter finder man så ALT sit garn frem, og lægger det på lagenet.002

Og jeg mener ALT!

 005

 

 

004

Bagefter finder man alle sine UFO’er frem og lægger dem frem.

008

Hvis man ikke har så meget garn på lager, kunne man jo gøre det på en gang, men det var der ikke plads til hos mig :-)

Jeg vil egentlig ikke sige at jeg er overrasket over hvor meget jeg har. For jeg har nemlig fotograferet alt mit garn og lagt det ind på Ravelry, og der kigger jeg tit på det, for at få ideer til hvad jeg har lyst til at lave. Men måske har min to-do liste ændret sig lidt. Noget kom højere op på listen, noget faldt ned og noget garn tror jeg skal med til et evt. garnbytte engang. Men jeg syntes det var sjovt at se det hele på en gang. Og heldigvis var Per ikke hjemme, for selvom han syntes det er helt ok at jeg har garn, tror jeg dog alligevel at han ville blive lidt chokeret over at se det hele på en gang ;-)

Tør du være med? Det kunne være sjovt at se hvad der gemmer sig rundt omkring i de små hjem (og måske på lofter og i kældre) :-D

19 kommentarer:

  1. Sikke dog en udfordring! Jeg vil overveje ;0))

    SvarSlet
  2. Om jeg tør være med?
    NEJ!
    Jeg har ikke lagner nok!
    Men Ravelry SKAL jeg altså snart igang med......

    SvarSlet
  3. Du er modig!!!

    Jeg holdt status over mit garnlager først på året og holdt et hurtigt udsalg og kom heldigvis af med det meste. Er kun 'brændt inde' med et Falkenberg kit. Men det er vel heller ikke det værste.

    SvarSlet
  4. Haha nej tør ikke være med, men mit er også mest bomuld og aner ikke hvad en UFO er haha :)
    Det ser godt nok vildt ud på denne måde :)
    KH Micha

    SvarSlet
  5. Puha, en udfordring. Hvis jeg kan sende gemalen på en uges ferie, så måske :-)
    UFO'er er der i hvert fald nok af, og vist også lidt garn rundt omkring.

    SvarSlet
  6. Uha - det vil jeg lige overveje. Kunne nok være en sund øvelse (besparende.....) inden vi mødes hos Isager......

    SvarSlet
  7. Altså Tine, hvis jeg havde tid, turde jeg selvfølgelig godt ;-) ;-)
    Men der vil også være brug for flere lagener ;-)
    I forbindelse med omflytning til klinikken er mit garnskab (ikke kisten ;-)) blevet flyttet om, så jeg har lige haft alt mit ude, fnis, der var da et par ting, jeg havde glemt, jeg havde!!!

    SvarSlet
  8. Det turde jeg godt.....det er bestemt ikke derfor, jeg ikke har gjort det for længe siden :o)) Men jeg et par poser garn (eller 4), der ligger i skabet, som min bedre halvdel ikke kender til....der er garn nok til mindst 6 trøjer/bluser...hva' "ingen" ved, har "ingen" ondt af ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  9. Nix - det ville bare give mig endnu flere drømme om alt det jeg så gerne vil strikke.
    Og fratage mig retten til at slå til hvergang jeg møder et godt tilbud - eller en fristelse ;-)

    SvarSlet
  10. Jeg tror godt jeg tør være med m.h.t. ufoer - dem har jeg heldigvis ikke så mange af, men garn - nej, uha - der skal mere end et lagen til.
    Jeg kæmper hårdt for at få det nedbragt og har i år næsten kun købt suppleringsgarn.

    SvarSlet
  11. Jeg tør godt - men det må lige vente lidt ;-) Men jeg har også det hele på Ravelry :-) Og UFO'er... Hmmm, det er vidst mere WIP'er hos mig, og der er kun 2, så der kan jeg nøjes med et bette håndklæde ;-)

    SvarSlet
  12. Spændende projekt du har haft gang i :-) Jeg har lige ryddet op i en stor del af mit garn og tror ikke jeg orker at finde det frem igen, suk. Jeg har rigtig mange småportioner der stammer tilbage fra 70'er og 80'erne, fordi jeg ikke evner at smide ud. Tæller det med?
    Jeg har i øvrigt et Ravelry-problem du måske kan hjælpe mig med, så jeg sender dig lige en forespørgsel derovre... :-)

    SvarSlet
  13. Tine - det vil jeg lige overveje, for der skal flere lagner til:-) Men det er nok sundt at få set sit samlede garnlager på en gang - eller....

    SvarSlet
  14. Sikke da en masse kommentarer :-)

    Kirsten: Det er sjovt. Prøv det!
    Ann: Og når du så alligevel har alt garnet ude for at fotografere det til Ravelry, så kan du jo tager udfordringen op :-)
    Heidi: God ide med udsalg. Måske man skulle overveje?
    Micha: UFO betyder unfinished objekt, så altså arbejder der ikke er blevet færdige :-) WIP betyder work in progres, så det er arbejder man har gang i;-) Man kan da også godt vise sit bomuld!
    Kirsten: Skal manden ligefrem på ferie? Så må du have meget :-)
    Gitte: Ja, man kan jo godt blive lidt overrasket over mængden :-)
    Lene: Der er ikke tidsfrist på udfordringen, så den kan bare ligge til du engang får tid :-) Men hvis du allerede har haft det meste i hænderne, så ved du jo godt hvad du har :-)
    Karen: Men ved han iøvrigt hvor meget du ellers har? Så selvom du viste det "ekstra" du havde liggende, ville han så opdage det i mængden :-)
    Sigrid: Når man ser det hele på en gang, kan man jo evt. benytte lejligheden til at rydde op og sælge eller forære væk så der kunne blive plads til nyt :-)
    Marianne: Hmm..flere lagner! Kunne ellers være sjovt at se :-)
    Xanita: Så venter jeg bare og glæder mig til du engang viser frem :-) Egentlig er de fleste af mine ting vist også mere WIP end UFO, men nu blev de lige skåret over en kam :-)
    Ditte: Jeg har svaret dig på Ravelry :-) Jeg har nogen gange foræret den lokale SFO en pose garn. De bliver meget lykkelige og jeg får plads til nyt garn :-)
    Irene: Jeg tror det er meget sundt. Man skulle nødig ende som en særling der bare samler garn uden at få det brugt :-D Jeg ser også gerne flere lagner :-)

    SvarSlet
  15. UPS - hvilken udfordring - garn har jeg i hvertfald masser af, både uld og bomuld og det skal nok blive brugt. På min blog kan man se de 53 + 30 nøgler jeg lige har købt på udsalg til fantastiske priser.

    Jeg overvejer det....

    SvarSlet
  16. Jeg overvejer også lige, for i forbindelse med at vi flyttede i april, blev alt mit garn pakket i flyttekasser, og i skrivende stund fylder det 4 store flyttekasser + de poser som jeg efterfølgende har fyldt med nyindkøbt garn, så jeg tror ikke ET lagen er nok.

    SvarSlet
  17. Hvor har du meget flot garn - en rigtig god ide, men jeg vil gå i tænkeboks;)

    SvarSlet
  18. Det er en vildt god ide og jeg har også været i gang med at fotografere garnet, men jeg kan ikke overskue at offentliggøre det. Der er ret meget... Og en del UFO'er. Jeg har det ellers med at smide bevismaterialet ud, når jeg ikke har strikket på det et års tid. Eller trevle det op :)

    SvarSlet