tirsdag den 7. september 2010

Garn i Berlin.

Først vil jeg lige vise jer denne her vinduesudsmykning, jeg gik forbi.

038 Den var jeg da nødt til at fotografere :-) Jeg ved faktisk ikke helt hvad de solgte, men jeg tror det var tørklæder.

Nå, men jeg var altså lige forbi Handmade Berlin.

045

En rigtig fin butik, med et utroligt spændende udvalg. Udenfor butikken stod denne krukke med garn og pinde. Pindende er str. 25!!! Så er det da til at blive færdig i en fart :-)

046

Denne gang var jeg helt alene. Herligt at der ikke var nogen der åndende mig i nakken og ville videre. Per og Emil så på biler ved Brandenburger Tor og Line shoppede med familien.  Men hold da op, der er svært at vælge når udvalget er så stort og spændende. “Heldigvis” kan man så sige, at priserne gør at man ikke går helt amok :-)

Læg lige mærke til hvor beskeden jeg var. Men jeg har jo også i baghovedet at jeg skal til USA i næste uge, og der ved jeg af erfaring at der godt kan falde “lidt” garn ned i kufferten :-)

008

Og før første gang har jeg prøvet at købe Noro garn. Garnet stod på store spoler, og så kørte det igennem denne maskine som målte meter og vejede, så man fik den mængde man gerne ville have. Sjovt.

047

Jeg har en plan om et tørklæde eller sjal, alt efter hvor langt 80 gr. rækker :-)

13 kommentarer:

  1. UHA, bare det at se maskinen i funktion ville friste mig til køb.

    SvarSlet
  2. Det ser spændende ud - både maskinen og garnet:-)

    SvarSlet
  3. Det var da genialt med sådan en maskine. Spændende at se hvad du forvandler dit køb til.

    SvarSlet
  4. Nøjjjjj en laekker garnbutik. Bare allerede facaden er jo lige til at spise ( ligesom den laekre/flotte chocolade du viste i forrige indlaeg). Skaegt at garnet vejes af, det ser spaendende ud.

    SvarSlet
  5. Sikke et slaraffenland. Lækkert garn og en sjov maskine. Lige til fristelser.

    SvarSlet
  6. Facaden kan helt sikkert lokker mig indefor, lækker butik med en fantastisk maskine.....ja den må besøges !!!
    Glæder mig til at se hvad der kommer ud af Noro garnet.

    Tak for tilbudet om tips ang. Berlin det vil jeg meget gerne benytte mig af.

    SvarSlet
  7. Kan godt forstå at du beherskede dig - der skal jo også være plads til en indkøbstur eller 2 i USA. Er det ikke også billigere derovre?
    Ser lækkert ud - det du købte.

    Pinde 25 - der skal da et godt greb til ;-)

    SvarSlet
  8. Jørgen = Gitte ;-)
    Havde ikke lige set at han være logget på.

    SvarSlet
  9. Hvor ser det lækkert ud dit nyindkøbte garn - sjov måde at sælge garn på!
    Har du bestilt hos Knit Picks?

    SvarSlet
  10. Jeg er helt misundelig over at du har været i HandmadeBerlin. Kan ikke gøre for det - men det er min "all-time" favorit garn butik. Den er så lækker - at man ikke kan bestemme sig for hvad man skal købe. Og så er de så søde og imødekommende derinde.

    SvarSlet
  11. Hm, jeg sad her og troede, at du var i USA. Men du er jo heller ikke til at holde styr på, sådan som du farer rundt i verden:-)

    Den garnbutik ser ret lækker ud...og den slags skal helt klart opleves uden utålmodige familiemedlemmer;-)

    SvarSlet
  12. Jeg kan jo kun anbefale butikken, hvis man kommer til Berlin.
    Som Nynne skriver, er det en fantastisk butik med super søde ansatte (hvor af den ene taler dansk)
    Jeg kan ikke huske de havde maskinen sidste gang jeg var der, men måske så jeg den bare ikke i brug og tænkte derfor ikke nærmere over det.
    Sjov, det var den ihvertfald.

    Kirsten: Jeg har lige bestilt hos KnitPicks.
    Og har fået mail idag at det er afsendt. Så det glæder jeg mig til at se på, når jeg kommer.

    Dorthe: Jeg tager afsted på mandag. Det er et værre rend med mig :-D Vi ses forhåbentlig hos Birgitte d. 26?

    SvarSlet
  13. Hvor ser det lækkert ud det garn du har købt til et sjal/tørklæde.

    SvarSlet